Bad Piggies: zelená prasátka na šílených strojích (recenze hry)

12

Když společnost Rovio v roce 2009 vydala první díl Angry Birds, těžko někdo očekával, že to bude nejúspěšnější mobilní hra historie. Zopakuje tento úspěch i nová hra Bad Piggies, která vyšla ve čtvrtek? Stanou se "špatná prasátka" populárnější než "naštvaní ptáci"?

Pokud vlastníte telefon či tablet s iOS nebo Androidem, pak by vás rozhodně neměla minout zcela nová hra od společnosti Rovio. Ta je v mobilním světě známá díky své hře Angry Birds, která už několik let trhá rekordy v počtu stažení a v množství vydělaných peněz. Dočkala se několika pokračování, v tom posledním se naštvaní ptáci podívali i do vesmíru.

Bad Piggies (Android)

V polovině letošního roku Rovio vydalo další hru, která ovšem s Angry Birds vůbec nesouvisela. Jmenovala se Amazing Alex, v ní jste za pomoci fyziky měli řešit různé úkoly. Mezi hráči se ale dočkala jen vlažného přijetí, žádný trhák to nebyl.

Na scénu přichází špatná prasátka

Trhákem se ale může stát nová hra Bad Piggies, což znamená v překladu "špatná prasátka". Jde o hru, která s Angry Birds souvisí, ovšem ne herní mechanikou. Tvůrci si z Angry Birds vypůjčili zelená prasátka, která tentokráte budou hrát hlavní roli. Hra se odehrává v graficky stejně zpracovaném prostředí, jako první dva díly Angry Birds. Vše vám bude připadat povědomé, ale herním principem půjde o zcela něco jiného.

Bad Piggies (iOS)

Cíl hry: dostat prasátko do cíle

Nebudu vás už dále napínat, pojďme si popsat, co je smyslem a cílem hry. Je to na první pohled jednoduché - musíte postavit dopravní prostředek, což může být vozidlo i vznášedlo, které dopraví prasátko do cíle. Mezi prasátkem a cílem se ale nachází různě členitý terén s překážkami, které musíte vždy nějak překonat.

Celkem je ve hře k dispozici 33 různých částí, ze kterého můžete váš dopravní prostředek postavit. Jde například o kola, větráky, vzduchové měchy, balónky, motory, pružiny, deštníky, výbušniny a podobné "exotické" díly. Vždy na začátku úrovně budete tyto součásti skládat do předpřipravené "sítě" ve formě čtverečků. Jejich počet se úroveň od úrovně liší, stejně tak jako počet dostupných součástek.

Jakmile budete mít "vozidlo" postavené, potvrzením hru odstartujete. Pokud se nedá do pohybu samo, budete ho muset rozpohybovat vy, například zapnutím motoru, větráků, manuálně před vzduchový měch a podobně, děje se to přes ikonky ve spodní částu obrazovky. Jiným způsobem vozidlo ovládat nelze.

Bad Piggies (iOS)

Úroveň je dokončená v případě, že prasátko překoná cílovou pásku. Pokud si ale chcete hru více užít, budete dbát na to, abyste splnili vše pro to, abyste dostali ocenění tří hvězd za každou úroveň. To znamená sesbírat všechny hvězdy, které se v úrovni nachází, dokončit úroveň v daném časovém limitu a podobně.

Bad Piggies je celkově těžší než Angry Birds, poznat je to hlavně v pozdějších úrovních. Občas budete hodně frustrováni, když budete neustále dokola zkoušet, jak danou úroveň dokončit. Celkem je ve hře 60 úrovní, dalších 30 se odemkne v okamžiku, kdy všechny předcházející dokončíte s hodnocením tří hvězdiček.

Pokud už vás zrovna klasické úrovně přestanou bavit, vyzkoušejte Sandbox mód. Jeho úrovně se odemykají postupně v průběhu hry, jde o úrovně velmi rozsáhlé, kde je cílem sesbírat všechny hvězdy, které se tam nachází. Též je tento mód ideální k otestování kombinací všech možných komponent, které pro sestavení dopravních prostředků hra nabízí, nejste omezeni jen určitými díly, jako v módu klasickém.

Bad Piggies (iOS)

Pro iOS za peníze, pro Android zdarma

Hra vyšla současně pro Android i iOS, je mezi těmito verzemi pro různé operační systémy rozdíl? Po herní stránce ne, hry jsou identické, jen si můžete všimnout, že verze pro Android je kompletně zdarma. Verze pro iOS je placená, ta pro iPhone stojí 99 centů, za HD verzi pro iPad dáte 3 dolary. Stejně jako v případě Angry Birds nejde bohužel o univerzální aplikaci, máte-li "jablečný" telefon i tablet, musíte si ji koupit dvakrát. HD verze existuje i pro Android, ale získáte ji pouze v případě, že vaše zařízení nabízí HD displej. V opačném případě se vám v obchodě objeví klasická verze.

Bad Piggies (Android)

Proč je verze pro Android zdarma? Důvodem je jako vždy softwarové pirátství. Na platformě Android je velmi snadné nainstalovat aplikaci či hru odjinud než z Play Obchodu, pokud by byla hra Bad Piggies placená, jistě by si ji spousta uživatelů stáhla nelegálně. Vývojáři z Rovia to tedy vyřešili takto, ovšem něco za něco. Budete muste překousnout reklamní bannery, stejně jako tomu v Android verzi Angry Birds. Nejsou však tak agresivní, jako v Angry Birds, během mého testování se zobrazovaly jen v menu.

Bad Piggies (iOS)

Hru Bad Piggies jsme testovali na novém iPadu a na telefonech Samsung Galaxy S II a Sony Xperia S, kde byla nabídnuta HD verze Bad Piggies.

Bad Piggies je rozhodně lepším počinem, než předcházející hra Amazing Alex, ale dosáhnout popularity Angry Birds to bude mít myslím hodně složité. Jde rozhodně o zajímavou hru, u které budete muset více přemýšlet, než při hraní Angry Birds. Její větší složitost ale může některé hráče naopak odradit. Určitě bychom uvítali více úrovní, ty nám ale Rovio bude postupně přinášet v pravidelných aktualizacích.

Co na Bad Piggies říkáte? Hráli jste ji? Baví vás? Je lepší než Angry Birds?

Stáhnout Bad Piggies pro Android

Stáhnout Bad Piggies pro iPhone