Angry Birds Space: do nekonečna a dál (recenze hry)

3

Série naštvaných ptáků a zlotřilých prasátek se dočkala kýženého pokračování, které posouvá jejich hašteření na zbrusu novou úroveň. Na oběžnou dráhu. Jak se nejnovější pokračování Angry Birds povedlo?

Nikdo nemůže zpochybňovat, že jsou Angry Birds fenoménem celosvětového formátu. Jako jednoduchá fyzikální hříčka se dostala na většinu herních platforem a dostala se i do kinematografie. K mání je v současné době několik reinkarnací a stovky rozličných úrovní. Všechno ale jednou omrzí a i skotačení ptáků začalo postupně upadat do stereotypu. Vývojáři ze studia Rovio naštěstí nehodlali tahat finance ze stejných opakování donekonečna a rozhodli se vytvořit plnohodnotné a novátorské pokračování, které nejen oživí sérii, ale posune bláznivé opeřence na novou úroveň. Do vesmíru.

Když Země nestačí

Zatímco místo pobytu si ale Angry Birds změnili, příběh zůstává stejný. Stále se opeřenci potýkají s namyšlenými vesmírnými prasátky, které opět kradou vejce. Aby je ptáci dostali zpět, musí podniknout výlet do daleké galaxie a pořádně se prasatům pomstít. A začínáme hezky nanovo.

V základu narazíme na dva světy, každý s několika desítkami úrovní. Kromě klasického vesmíru tu najdete i zmrzlou galaxii, která poslouží jako příjemné osvěžení a pokud budete pečlivě hledat vejce roztroušená po jednotlivých úrovních, dostanete se také do třetího, bonusového světa, který vám obstará velkou kupu bodů. Zajímavé je, že je každá bonusová úroveň parodií na jinou známou videohru. O co přesně se jedná, vám ale samozřejmě neprozradím. Někomu se mohou zdát dva světy málo, Rovio ale chystá mnohem více, což ostatně můžete vidět už v menu hry.

Matička gravitace

Pokračování rozhodně láká nejen novými světy, ale především inovovanou hratelností, o kterou zde jde především. Díky zasazení do vesmíru se totiž do hry přidává další důležitý prvek – gravitace případně stav beztíže. Gravitační pole kolem planet, asteroidů a dalších vesmírných objektů je označena slabou namodralou září a naznačuje, že tu vaše ptáci poletí zobákem na beton. Všechny puzzle jsou postaveny kolem této vychytávky a musím uznat, že se díky tomu novinka skvěle hraje. Rovio totiž nelenilo a vymyslelo některé opravdu šílené levely, kde se vaši ptáci budou točit jako v mixéru. I když v současné verzi nelze mluvit o vyloženě těžkých hádankách, pobavit dokážou bez výjimky.

Do praku se nám vrací staří známí, i když lehce zfuturizovaní opeřenci. Červený atlet se téměř nezměnil, trojice malých prcků taktéž. Nově se ale můžete těšit například na ptáka ohniváka, který nahradil černého bombardéra a nyní sám vybuchuje, a především žlutého rychlíka s fešnými brýlemi, jehož směr zrychlení můžete nově volit prstem. Nakonec se potkáte i se zeleným hromotlukem, o něm už však ani muk. Pěkným zpestřením jsou souboje s bossy, kteří mají svou vlastní strategii a jejich zničení je tak otázkou dobré koordinace prstů a aktivní práce mozkových závitů.

Vizuální zábava

Už po prvních uvolněných screenshotech bylo pochopitelné, že se o žádné grafické orgie jednat nebude. Grafická stránka totiž zůstala prakticky beze změn a velký význam tu mají především malé detaily a vtípky, pro které je série známá. Komiksový nádech Angry Birds prostě sedne a největší radost máme z vylepšené hratelnosti. Gravitace a stav beztíže jsou totiž zpracovány brilantně a pokud k tomu připočtete časté krabičky s dynamitem, dostanete ve výsledku pěkně epické výbuchy.

Hra Angry Birds Space překvapila. Vývojáři vzali provařený koncept a přidali několik klíčových prvků, které zážitek opět osvěžily a obohatily. Stále se jedná o staré dobré naštvané ptáky, jejich výlet do vesmíru ale rozhodně patří mezi ta povedenější pokračování, která jsme v mobilní herní branži viděli.

Titul můžete stahovat z online obchodu Google Play a iTunes. Hra je také k dispozici na PC a v budoucnu se dostane i na Windows Phone. O všech verzích hry si můžete přečíst v našem speciálním článku.

Hodnocení: 10/10

Verdikt