Ačkoliv Apple tento týden potěšil akcionáře zveřejním výborných finančních výsledků za poslední kvartál, kalifornský technologický gigant musí přeci jen čelit i jednomu dílčímu neúspěchu. Navzdory rekordním prodejům iPhonů a pohádkovým tržbám totiž firma ztratila post nejhodnotnější značky světa. Tou Apple byl nepřetržitě od roku 2011, ale nyní ho z prvního místa sesadil konkurenční Google.
Tip: Apple hlásí rekordní čtvrtletí, prodal nejvíc iPhonů v historii
Hodnota značky („brandu“) Googlu byla v rámci žebříčku Brand Finance 500 nejhodnotnější značek světa vyčíslena na 109,5 miliardy dolarů, což je takřka čtvrtinový meziroční nárůst. Hodnota brandu Applu naopak meziročně klesla ze 145,9 na 107,1 miliard dolarů. Propad Applu je autory žebříčku odůvodněn nízkou mírou inovací ze strany firmy Tima Cooka. Applu se podle nich nepodařilo udržet si technologický náskok a firma příliš spoléhá na toleranci ze strany zákazníků, kteří se již delší dobu nedočkali výraznější inovace.
Google je naproti tomu v oblasti vyhledávání a na něj napojeného reklamního byznysu nedostižným lídrem. Co se týče dalšího pořadí dle hodnoty značky, za Applem se umístil Amazon (106,4 miliard dolarů), americký telekomunikační gigant AT&T (87 miliard dolarů) a Microsoft, jehož značka byla ohodnocena 76,3 miliardami dolarů.
Zdroje: brandfinance.com, fortune.com
A hlavní je že akcie Apple rostou ;)