Dlouhé čtyři roky vévodil Google žebříčku nejcenějších značek světa. Za sebou nechal dokonce takové velikány, jakými jsou společnosti McDonald's, Coca Cola nebo IBM. Cena značky Google se letos odhaduje na 111 498 milionu USD (cca 1,8 bilionu Kč) což je o 2 % méně než minulý rok. Tohoto zaváhání využila společnost Apple, pro kterou byl loňský rok zlomový.
Skoro se nechce věřit, že hodnota značky Apple stoupla o neuvěřitelných 84 % oproti loňskému roku, její hodnota je nyní 153 258 milionu USD (cca 2,5 bilionu Kč). Je to jasné potvrzení faktu, že Apple zažívá velmi silný růst. Prodeje jeho zařízení rostou každým dnem a počítají se na miliony kusů, což je v dnešní post-krizové době opravdu úctyhodné hlavně vezmeme-li v úvahu fakt, že výrobky Apple rozhodně nepatří k nejlevnějším. Zdá se, že to lidem nevadí (spíše naopak) a například v Číně byly tablety Apple iPad 2 vyprodány do čtyř hodin od zahájení prodeje.
TIP! Přečtěte si náš článek Test Apple iPad 2 vs. iPad: vyplatí se přechod na novější model?
A jak si v celosvětovém žebříčku vedou další výrobci, kteří mají co dočinění s mobilními telefony? Jak už jsem zmínil výše, Google oslabil o 2 % a je momentálně na druhém místě žebříčku. Pokud budeme ignorovat Microsoft a HP, jejichž podíl na trhu mobilních telefonů je stále zanedbatelný, je další významnější společností až Research In Motion (BlackBerry), která se nachází na 28. místě. Oproti loňsku RIM oslabil o 20 % a hodnota značky je nyní 24 623 milionu USD (cca 413 miliard Kč). Poté je velká mezera, ve které se nachází například společnost Facebook s nárůstem úžasných 246 %. Až na 67 místě nalezneme společnost Samsung. Samsung si polepšil o 7 % a jeho hodnota činí 12 160 milionu USD (cca 204 miliard Kč). Do elitní stovky se již vešla pouze Nokia (81. místo, -28 %) a Sony (85. místo, +19 %).
Zdroje: millwardbrown.com
1,8 miliard CZK by bylo opravdu málo za značku jako Google.