Apple inkasuje třetinu celkových tržeb z prodeje smartphonů

14
Apple inkasuje třetinu celkových tržeb z prodeje smartphonů
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, mobilenet.cz
  • Apple si uzurpuje 66 % celkových zisků trhu se smartphony
  • Samsung je na druhém místě
  • Zisk čínských výrobců je podstatně nižší

Odborníci z Counterpoint Research zanalyzovali situaci na trhu se smartphony za účelem zjištění distribuce tržeb a zisku mezi jednotlivými výrobci. Pravděpodobně vás nepřekvapí, že Apple si drží se svými prémiovými cenami prvenství. Cupertinská společnost inkasuje téměř třetinu (32 %) celkových tržeb z chytrých telefonů. Více šokující je tak možná až kritérium ziskovosti, kde Apple se svými 66 % suverénně dominuje ve srovnání s ostatními výrobci smartphonů i další elektroniky. Podle analytiků Counterpoint Research je na (od Applu velmi vzdáleném, viz graf níže) druhém místě jihokorejský Samsung.

 

Apple dominuje globálnímu trhu s chytrými telefony s 66% podílem na celkových tržbách a 32% podílem na celkovém zisku. Věrná uživatelská základna vyskytující se na hlavních trzích, jako jsou USA, Evropa a Japonsko, je jedním z důvodů, proč může Apple stále pracovat se ziskem, o kterém mohou konkurenti pouze snít. V současnosti, vzhledem k strategii založené na poskytování nejen produktů, ale i služeb, lze v následujících letech predikovat stabilní tržby. V nejbližší době se domníváme, že zisk společnosti Apple během vánočního období vzroste vzhledem k tomu, že nová řada iPhonů získává dobré ohlasy.

Společnost Samsung je na vzdáleném druhém místě a chlubí se 17 % z celkových zisků v odvětví. Klíčovým důvodem k růstu bylo rozšíření série Galaxy A spolu s dobrým nastartováním prodejů série Galaxy Note10.

Čínské značky smartphonů operují s nízkými ziskovými maržemi, ale jsou na tom lépe, než v předchozích letech, a to i přesto, že se rozšiřují mimo Čínu a pronikají také do cenově vyšších pásem. Čínští výrobci nabízejí chytré telefony nabité funkcemi za dostupné ceny.

Counterpoint Research
Zdroj: www.counterpointresearch.com

Celkový zisk v segmentu smartphonů poklesl ve srovnání se stejným obdobím v předchozím roce o 11 %, za čímž údajně stojí prodlužování nákupních cyklů i fakt, že čím dál tím více uživatelů raději sáhne po telefonech ze střední třídy namísto vlajkových lodí, což má dopad na tržby i zisk.

Diskuze ke článku
Patrik
Jako ze když si koupím langoš na ulici za 60,-, přičemž hodnota je kolem 7kc, tak by jej měl prodávající mít třeba za 18,-, ačkoli jej prodá bez problémů i za těch 60,-? A teď si dejte tu praci a udělejte článek a grafy o tom, kolik stovek procent utrácíme tam, co nakupujeme denně. Myslím, ze vás pak nějaký zisk Applu nechá chladným, protože kdybychom nakupovali s rozumnou marží vše, tak si těch iPhonů můžeme za rok koupit několik.
Mio
To fakt někoho baví platit za značku? Fakt nechápu, jak někdo koupí produkt, který má tak nechutnou marži. To jsou doslova vyhozené peníze.
Libor
Proč ne, když to lidi kupují. Prodávat zboží za přemrštěné ceny je snem každého obchodníka. Je jen na lidech co za své peníze pořídí.
Snoopy
Předpokládám, že Samsung má na prémiových telefonech podobné zisky, ne-li vyšší. Displej si vyrobí sám, jako i další součástky. Jenže to pak utopí v těch kvantech levných telefonů.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze