Odborníci z Counterpoint Research zanalyzovali situaci na trhu se smartphony za účelem zjištění distribuce tržeb a zisku mezi jednotlivými výrobci. Pravděpodobně vás nepřekvapí, že Apple si drží se svými prémiovými cenami prvenství. Cupertinská společnost inkasuje téměř třetinu (32 %) celkových tržeb z chytrých telefonů. Více šokující je tak možná až kritérium ziskovosti, kde Apple se svými 66 % suverénně dominuje ve srovnání s ostatními výrobci smartphonů i další elektroniky. Podle analytiků Counterpoint Research je na (od Applu velmi vzdáleném, viz graf níže) druhém místě jihokorejský Samsung.
Apple takes home a third of smartphone revenue, two-thirds of profits https://t.co/92UCLgEqlS by @benlovejoy pic.twitter.com/2VPOkmh4y0
— 9to5Mac.com (@9to5mac) December 19, 2019
„Apple dominuje globálnímu trhu s chytrými telefony s 66% podílem na celkových tržbách a 32% podílem na celkovém zisku. Věrná uživatelská základna vyskytující se na hlavních trzích, jako jsou USA, Evropa a Japonsko, je jedním z důvodů, proč může Apple stále pracovat se ziskem, o kterém mohou konkurenti pouze snít. V současnosti, vzhledem k strategii založené na poskytování nejen produktů, ale i služeb, lze v následujících letech predikovat stabilní tržby. V nejbližší době se domníváme, že zisk společnosti Apple během vánočního období vzroste vzhledem k tomu, že nová řada iPhonů získává dobré ohlasy.“
„Společnost Samsung je na vzdáleném druhém místě a chlubí se 17 % z celkových zisků v odvětví. Klíčovým důvodem k růstu bylo rozšíření série Galaxy A spolu s dobrým nastartováním prodejů série Galaxy Note10.“
„Čínské značky smartphonů operují s nízkými ziskovými maržemi, ale jsou na tom lépe, než v předchozích letech, a to i přesto, že se rozšiřují mimo Čínu a pronikají také do cenově vyšších pásem. Čínští výrobci nabízejí chytré telefony nabité funkcemi za dostupné ceny.“
Celkový zisk v segmentu smartphonů poklesl ve srovnání se stejným obdobím v předchozím roce o 11 %, za čímž údajně stojí prodlužování nákupních cyklů i fakt, že čím dál tím více uživatelů raději sáhne po telefonech ze střední třídy namísto vlajkových lodí, což má dopad na tržby i zisk.