Každé představení iPhonu vzbuzuje větší nebo menší emoce. Jako vždy stačí jeden drobný detail – v roce 2016 to například bylo upuštění od jacku pro sluchátka – a lidé se rázem rozdělí do dvou nesmiřitelných skupin. I když odpůrci podobných inovací mohou předkládat celkem racionální argumenty, stabilní finanční výsledky Applu ale dávají za pravdu spíše druhé skupině. A tak není divu, že si podobná řešení brzy osvojí i další.
Bylo tak dopředu jasné, že ať už výroční model iPhone X představí prakticky cokoli, najde se minimálně jeden výrobce v oblasti Androidů, který se to pokusí nějak napodobit. Ale co se stalo tento rok, to překonává veškeré meze.
Jak ukazuje přiložená koláž, kdo letos nepředstavil „nakousnutý“ telefon, ten jako by nebyl. Samozřejmě u některých čínských značek něco takového vyloženě čekáte. Jejich krátká historie a nevelké zázemí je prakticky předurčují k tomu, aby nabízely levnější kopie toho či onoho. Ale co vede firmy, jako je LG nebo Huawei, že se podobnou módou nechají strhnout také?
Na samotném aktu kopírování nebo napodobování některých funkcí není nic špatného. Striktní patentová omezení sice pomáhají firemním ziskům, ale zato škodí všeobecnému pokroku, ze kterého nakonec těží jen zákazník. Ale když už se rozhodnete něco napodobovat, přemýšlejte, čeho tím chcete dosáhnout.
Dle mého je i originální vykousnutí na iPhone X spíše jakýmsi kompromisem. Pro firmu, která si tolik zakládá na designu a čistých liniích, to muselo znamenat hodně sebezapření, aby se podepsala pod něco takového. Tentokrát dostala překvapivě přednost technika, a tak se do výřezu naskládalo skutečně to nejlepší, co je v danou chvíli k dispozici. Ale stejně lze mezi řádky vyčíst, že kdyby to šlo, udělají to v Cupertinu jinak.
Všemožné klony se však omezují pouze na vnější tvar věci. „Výkus“ je prostě módní, tak tam bude. Obzvláště bizarně to působí na telefonech, které kromě výřezu nahoře mají i velkou bradu dole, kam by se všechno bez problému vešlo.
Letošní MWC tak rozdělil výrobce Androidů na dvě skupiny. První (Samsung, Sony, Nokia) se nebojí a hledají si vlastní designovou cestu, vlastní rukopis. Zbytek dobrovolně vzdává boj předem. Jak již bylo řečeno, pro některé je to jejich filozofie podnikání, pro jiné zase znamení úpadku.
Zdroj: bgr.com, theverge.com