YouTube Shorts jsou nově oficiálně dostupná i v Česku. O co přesně se jedná?

1
YouTube Shorts jsou nově oficiálně dostupná i v Česku. O co přesně se jedná?
Fotografie: Martin Fajmon, mobilenet.cz
  • Jedná se o 15sekundová videa doprovázená krátkými audio úryvky
  • K dispozici je hudba z více než 250 vydavatelství po celém světě

YouTube Shorts reagují na zvyšující se poptávku po krátkém videoobsahu a představují nový způsob, jak se vyjádřit v méně než 60 sekundách. Uživatelé je mohou nově najít ve speciální záložce v mobilní aplikaci YouTube. Služba přináší také řadu nových funkcí jako vícesegmentovou kameru, díky které lze spojit více videoklipů dohromady, přidávání textu v jednotlivých fázích videa, filtry pro korekci barev a další možnosti úprav. Shorts jsou v současné době k dispozici ve verzi beta a další funkcionality se budou do budoucna rozrůstat v reakci na to, jak budou tvůrci produkt používat a jaká bude jejich zpětná vazba.

YouTube

Největší novinkou, kterou YouTube Shorts přináší, je možnost využívat pro svá vlastní krátká videa audio z miliardové zásobárny videí na YouTube. Takto vytvořené Shorts poté odkazují diváky na původní dlouhé video, z něhož vybrané audio pochází. Uživatelé tak mohou vlastní kreativitou přetvořit svůj oblíbený obsah a zprostředkovat ho novému publiku. Tvůrci původních videí však mají vše pod kontrolou a mohou využívání svých děl v rámci YouTube Shorts zcela zakázat.

YouTube spolupracoval se svými partnery z hudebního průmyslu, aby umělcům a tvůrcům zajistil možnost využít v rámci Shorts hudbu z více než 250 hudebních vydavatelství z celého světa. V knihovně, kterou mohou uživatelé pro tvorbu videí využít, tak naleznou hudbu z labelů a vydavatelství skupiny Universal Music, společnosti Sony Music Entertainment a Sony Music Publishing, Warner Music Group a Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars nebo Kobalt.

Přehrávač YouTube Shorts v současné době celosvětově zaznamenává 6,5 miliardy zhlédnutí denně. V následujících dnech by měla na Shorts odstartovat také globální kampaň, v rámci níž se YouTube spojil s chlapeckou k-popovou kapelou BTS.