Vyzkoušeli jsme Cinemagram: bude to nový zabiják Instagramu?

6

Pokud používáte Instagram, přemýšleli jste někdy o tom, že by fotografie nemusely být jen statické? Co byste řekli tomu, kdyby vaše snímky najednou ožily? Tohoto nápadu se chytila společnost Factyle a vytvořila aplikaci hodně podobnou Instagramu, která přesně toto nabízí.

O Instagramu jste si na našem serveru mohli přečíst nedávno. Jde o populární aplikaci pro sdílení fotografií, která byla dříve dostupná jen pro iPhone, před několika týdny se objevila i verze pro Android. Záhy na to byl Instagram koupen Facebookem za miliardu dolarů.

Na vlně popularity Instagramu se snažilo svézt několik dalších aplikací, prakticky všechny ale nabízely to samé - sdílení fotografií. Bylo logické, že nemají šanci a musí přijít s nějakým revolučním nápadem. Jednou z mála aplikací, kterým se to povedlo, je Cinemagram.

Cinemagram nesdílí statické fotografie, ale "videoanimace" vytvořené prostřednictvím kamery ve vašem telefonu. Schválně nepíši "videa", od tohoto tu máme úplně jiné služby, například YouTube. Animace jsou v Cinemagramu limitované třemi vteřinami, a jsou bez zvuku, ve výsledku jde totiž o animovaný soubor ve formátu GIF.

Kouzlo aplikace spočívá v tom, že si v nahraném videu označíte místa, které se mají animovat, vše ostatní bude statické. Můžete se tak zaměřit na hlavní motiv výsledné scény, ve výsledku dostanete opravdu něco, co vypadá jako oživlá fotografie. Několik "cinemagramů" vidíte v našem článku, další si můžete prohlédnout buď na oficiálním webu, nebo v aplikaci Cinemagram, kterou zdarma stáhnete na App Store.

Design aplikace je téměř totožný, jako má Instagram. Ve spodní liště vidíte pět ikon, kterými se přepínáte mezi jednotlivými obrazovkami. Na první z nich s názvem "popular" jsou aktuálně nejlépe hodnocené animace všech uživatelů. Druhá obrazovka ("latest") zobrazuje poslední animace, na výběr máte buď všechny uživatele, nebo jen vaše přátele. Třetí obrazovka ("capture") slouží pro nahrání a vytvoření animace, můžete si vybrat i z videí, co máte už v telefonu uložené. Pokud jsou delší jak 3 vteřiny, označíte úsek, který chcete použít. Čtvrtá obrazovka ("activity") slouží jako přehled o tom, komu se líbí vaše výtvory a kdo vás začal sledovat. A nakonec tu máme pátou obrazovku ("you"), ta je věnována vašemu profilu, vyhledávání přátel a podobně.

Během úpravy videa na výslednou animaci aplikovat několik filtrů, stejně jako u fotografií v Instagramu.

Jak už to tak bývá, pokud je nějaká aplikace populární na nějaké platformě, autoři se ji budou snažit portovat i na platformu jinou. Stejně jako v případě Instagramu je ve vývoji i verze Cinemagramu pro Android. Zatím ale nejsou známy žádné podrobnosti ohledně data vydání. Stejně jako Instagram nemá zatím implementován žádný reklamní systém, možná tvůrci doufají v to, co se povedlo nedávno Instagramu, že je ze velké peníze někdo koupí.

Líbí se vám více Instagram nebo Cinemagram? Máte rádi statické fotografie nebo jsou vám milejší animace? Už jste Cinemagram vyzkoušeli? Pochlubte se nám v diskusi pod článkem nějakým vaším výtvorem.

Hodnocení: 9/10

Diskuze ke článku
Šimonp
Jdu stahovat a testovat,vypadá to hodně zajímavě:)
Krutohlav(www.lezaci.cz)
Tak tohle vypadá zajímavě, super!
šimonp
Tak nevim proč,ale já ho na google play nenašel ! :(
Matteo
Já vím proč.

"Je ve vývoji i verze Cinemagramu pro Android. Zatím ale nejsou známy žádné podrobnosti ohledně data vydání."

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze