„Z provozních dat odhadujeme, že 80 % majitelů předplacenky Kaktus využívá naši nabídku připojení k Facebooku zdarma. To se odráží i na vzájemné komunikaci. Velmi nás těší, že náš response rate je vysoce nadprůměrný – činí 96 %, přičemž nekomentujeme pouze oznamovací příspěvky,“ říká Michal Podlucký, ředitel značky Kaktus.
Cenové změny a novinky
Kaktus reaguje na návrhy zákazníků z Facebooku a na jejich základě připravil zajímavé změny. Od 1. 4. 2014 zlevňuje cenu volání za minutu v základním ceníku z 2,90 Kč na 2,50 Kč a v průběhu tohoto měsíce přidá 2 minuty navíc do nejmenšího balíčku volání. Minutová sazba v největším balíčku zůstává 1,50 Kč. Cenové změny se tedy týkají všech zákazníků.
Během druhého kvartálu Kaktus představí svou samoobslužnou aplikaci pro Windows Phone a navíc se zákazníci mohou těšit na další datový balíček pro středně náročné uživatele.
Ekonomické výsledky Kaktusu
Celkem pochází 46 % příjmů Kaktusu z dat, z volání pak 32 % a 22 % z SMS. Pětinu útraty zákazníků tvoří dodatečné balíčky, pomocí nichž si mohou sestavit tarif přesně podle svých představ.
Podstatu online značky, kterou si zákazníci sami administrují přes internet, potvrzují i statistiky dobíjení. Celkem 49 % předplatitelů si dobíjí online, z toho 36 % přímo prostřednictvím mobilní aplikace nebo webu www.mujkaktus.cz. Dobíjení v trafikách, na poštách a benzínkách, které u jiných operátorů jednoznačně převažuje, využívá jen 44 % kaktusích klientů.
Komunikace se zákazníky
„Aplikaci, v níž je kromě dobíjení možné kupovat také balíčky, a to přesně ve chvíli, kdy jsou potřeba, používá již více než 6 200 lidí. Tato aplikace navíc umožňuje v České republice doposud naprosto ojedinělou funkci přeposlání kreditu, třeba kamarádovi, a to v rozmezí 10 až 200 Kč,“ vysvětluje David Milota, manažer produktů značky Kaktus.
Kaktus je v českém prostředí výjimečný i výhradně online péčí. Nemá žádnou (ani placenou) infolinku. Veškerá komunikace probíhá prostřednictvím sociální sítě Facebook, přes kterou přišlo již více než 16 tisíc dotazů. V českém prostředí je kompletní péče u operátora prostřednictvím sociální sítě unikátní experiment, ale Kaktusu se osvědčil. Péče a komunikace probíhá sice méně formálně, ale o to efektivněji – 60 % dotazů je zodpovězeno do 30 minut. U většiny fanoušků se těší pozitivních reakcí. Na rozdíl od infolinky nečekají uživatelé na přepojování, ani nemusí svůj problém vysvětlovat znovu a znovu. Péče Kaktusu je kompletně zdarma.
Nová reklamní kampaň
Žluté animované reklamy jsou zpět. Nově budou komunikovat samotné výhody Kaktusu, jako jsou například počítání hovorů po vteřinách i v první minutě nebo připojení k Facebooku zdarma. Pod kampaní je podepsána agentura Saatchi&Saatchi, animace vytvořila studentka pražského FAMU Verica Kordić, hlas opět propůjčil herec Michal Holán. Na první spot se můžete níže rovnou podívat.
Zdroj: TZ T-Mobile