Uber slaví 3 roky působení v ČR. Provoz se meziročně zvýšil o stovky procent

1
Uber slaví 3 roky působení v ČR. Provoz se meziročně zvýšil o stovky procent
  • Uber slaví tři roky působení v České republice
  • Narazit můžete až na 2 tisíce řidičů
  • Pravidelných cestujících je více než 150 tisíc
  • Meziroční nárůst jízd je více než 300 %
  • Uber navíc startuje novou mediální kampaň

Když v roce 2014 začínala v Praze služba Uber s prémiovou možností UberBLACK, jednalo se o cesty luxusními auty pro speciální příležitosti. Dnes je Uber masovou záležitostí, která pomáhá jak občanům, tak i Praze jako městu, aby se vypořádalo se specifickou dopravní situací. Hodnocení po třech letech fungování přináší zajímavé statistiky.

Aplikaci Uber, která propojuje díky moderní technologii řidiče a cestující, využívá v České republice v současnosti 400 tisíc uživatelů (z toho více než 150 tisíc aktivních, kteří uskuteční jízdu alespoň jednou za měsíc). Počet aktivních řidičů pak překračuje 2 tisíce. Zajímavostí je fakt, že více než 90 % všech řidičů má hlavní příjem z jiného zaměstnání.

„Tvrzení, že Uber udržuje Prahu v pohybu, není prázdné. Letos jsme zaznamenali meziroční nárůst jízd o 340 % oproti loňskému roku a průměrný dojezdový čas se pohybuje pod čtyřmi minutami. Přitom ještě v srpnu 2014 byl čas přistavení auta kolem 12 minut,“ konstatuje Tomáš Peťovský, generální ředitel Uberu pro Českou republiku a Slovensko. „Během tří let působení na českém trhu jsme docílili dramatické změny na poli individuální dopravy v Praze. 75 % všech stažení aplikace v tomto odvětví tvoří právě aplikace Uber. Každý měsíc tak máme třikrát více nových uživatelů než všechny ostatní aplikace v tomto odvětví dohromady.“

Uber

Moderní technologie pomáhá lidem pohybovat se po městě i tam, kde je městská doprava méně frekventovaná, nebo chybí zcela. Jednoznačně se to týká například dopravního fenoménu – tunelu Blanka. Tunelem nejezdí MHD, proto je Uber ideálním řešením pro každého, kdo se potřebuje přepravit mezi Prahou 5, 6, 7 a 8. Díky aplikaci je doba cestování v těchto lokalitách kratší. Tunelem od začátku jeho provozu vedlo již 160 tisíc jízd přes aplikaci Uber, denně se tunelem uskuteční několik stovek jízd.

Jak naznačují čísla, Uber je užitečný i jako dopravní propojení mezi okrajovými částmi Prahy a centrem. 44 % všech jízd se totiž uskuteční právě do okrajových oblastí města, a to zejména v ranních hodinách mezi šestou a desátou. Odpolední špička pak vrcholí obvykle kolem 18. hodiny. Po půlnoci, kdy do těchto oblastí nejezdí prakticky žádné spoje a není k dispozici ani metro, rovněž přichází „čas Uberu“ a trvá přibližně do jedné hodiny ranní.

V Praze však aplikaci nevyužívají pouze Češi, významný je zde i podíl zahraničních uživatelů. Je to samozřejmě i díky tomu, že Praha je jednou z nejzajímavějších turistických destinací jak v Evropě, tak i na světě, a také proto, že Uber je v zahraničí známou a respektovanou službou. Z těchto důvodů ji turisté aktivně vyhledávají i u nás. Podle statistik společnosti aplikaci využili turisté z 97 zemí světa, nejvíce ze Spojených států, Velké Británie, Francie, Ruska a Německa, ale pražští řidiči svezli i turisty z Pobřeží slonoviny a Rwandy. Nejoblíbenější destinací v Praze je Pražský hrad. Od začátku fungování služby se tam uskutečnilo více než 49 tisíc jízd.

Létající a samořídící auta už nejsou sci-fi

„To, jak naše služba funguje nyní, je obrovský krok kupředu,“ říká Robbie Khazzam, generální ředitel Uberu pro střední a východní Evropu. „Je to však pouhý začátek, díváme se do budoucnosti s velkým optimismem a chystáme další novinky, které dopravu po hlavním městě a jeho přilehlém okolí budou dál měnit k lepšímu. Pražané se tak mohou těšit na služby, které ve světě využívají miliony spokojených zákazníků.“

Uber vidí reálnou budoucnost dopravy v řešeních, která ještě před několika lety patřila spíše do říše sci-fi, nyní se však stejným směrem ubírají vize na celém světě. Uber Elevate (létající auta) by pochopitelně znamenala úlevu v dopravních špičkách a nový rozměr městské mobility. Společnost Uber vnímá tento problém jako globální a aktivně se podílí na jeho řešení, které by zmírnilo dopravní přetížení na zemi. Síť malých elektrických letadel, která dokáží vzlétnout a přistávat svisle (s využitím přistání například i na výškových budovách a mrakodrapech) by umožnila rychlou a spolehlivou dopravu nejen mezi předměstími a městy, ale i ve městech samotných.

Uber

Společnost Uber na konci srpna 2017 odstartovala svou první integrovanou kampaň v regionu střední a východní Evropy. Pro Prahu a Bratislavu vzniklo 14 originálních kreativ, součástí kampaně je také soutěž na sociálních sítích.

„Kreativa kampaně je postavena na hře se slovy Uber a situacích, které vystihují, kdy člověk může Uber využít,“ přibližuje Václav Petr, marketingový manažer ze společnosti Uber, a doplňuje: „Inspirovali jsme se francouzským konceptem od agentury Marcel. Zároveň jsme však od začátku věděli, že musíme jít zákazníkům naproti vlastní cestou, zobrazit reálné lidi v reálném prostředí, aby kampaň fungovala. Český koncept je proto kompletně adaptovaný na české a slovenské prostředí. Na lokalizované verzi se podílel kreativec Miloš Kočí a vznikla tak – jak věříme – svižná a vtipná kampaň.“

Stáhnout Uber

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
Řezňýk
A certifikovaný taxametr máte? A mohla bych ho vidět?
A licenci máte? A mohla bych ji vidět?
A pojištění máte? A mohla bych ho vidět?
A daně platíte? A mohla bych vidět daňové přiznání?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze