Agentura Canalys přinesla zajímavá čísla ze segmentu wearables, tedy nositelné elektroniky, za 1. čtvrtletí roku 2018. Za první tři měsíce letošního roku se nejvíce dařilo Applu a Xiaomi. Oba výrobci shodně drží 18% tržní podíl. První příčku však těsně drží Apple, který dodal 3,8 miliónů kusů wearables. Druhé Xiaomi zakončilo kvartál s dodáním 3,7 miliónů kusů. Za úspěchem Applu stojí výborné prodeje hodinek Watch 3 s podporou LTE, zatímco u Xiaomi se daří především chytrým náramkům řady Mi Band.
Celkově se během 1. čtvrtletí celosvětově dodalo 20,5 miliónů kusů nositelné elektroniky, což představuje meziroční nárůst o 35 %. Segmentu chytrých hodinek vládne Apple, který má 59% podíl na počtu dodaných chytrých hodinek. Druhou příčku okupuje Garmin, kterému se podařilo dodat 1 milión smartwatches. Na celkovém počtu dodaných kusů se však chytré hodinky podílí jen ze 43 %, 57 % představují různé chytré náramky. Na druhou stranu není překvapující, že na tržbách se zpravidla mnohem dražší chytré hodinky podílí z 80 %.
Zdroj: canalys.com