Podle agentury IDC se během druhého čtvrtletí roku 2016 celosvětově dodalo jen 3,5 miliónů chytrých hodinek. Ve srovnání se stejným obdobím v roce 2015 jde o pokles o 32 %. Loni se za shodné tři měsíce dodalo 5,1 miliónů chytrých hodinek. Nejvíce tento pokles odnesl, respektive zapříčinil, Apple. Ten za uplynulé tři měsíce dodal pouze 1,6 miliónů svých Apple Watch a zaznamenal 55% pokles. Stále však drží 47% podíl v tomto segmentu a nadále je jedničkou.
Přečtěte si
Naopak se daří Samsungu, který si meziročně polepšil o 51 %. Ačkoliv to vypadá působivě, výsledek tak markantní není. Zatímco ve druhém čtvrtletí roku 2015 dodal Samsung 0,4 miliónů chytrých hodinek, letos to bylo 0,6 miliónů. I to však stačí ke druhému místo a 16% podílu na trhu s chytrými hodinkami. Jak ukazuje tabulka, daří se také Lenovu či LG. Dle IDC je za poklesem vyčkávání zákazníků na další generaci chytrých hodinek. Především je řeč o druhé generaci Apple Watch, která by se mohla ukázat v letošním roce. Proto IDC očekává, že se trh s chytrými hodinkami v roce 2017 navrátí ke svému růstu.
Výrobce | počet dodaných kusů – 2Q 2016 (v miliónech) | tržní podíl – 2Q 2016 | počet dodaných kusů – 2Q 2015 (v miliónech) | tržní podíl – 2Q 2015 | meziroční rozdíl |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 1,6 | 47 % | 3,6 | 72 % | - 55 % |
Samsung | 0,6 | 16 % | 0,4 | 7 % | 51 % |
Lenovo | 0,3 | 9 % | 0,2 | 3 % | 75 % |
LG | 0,3 | 8 % | 0,2 | 4 % | 26 % |
Garmin | 0,1 | 4 % | 0,1 | 2 % | 25 % |
ostatní | 0,6 | 16 % | 0,6 | 11 % | - 1% |
celkem | 3,5 | 100 % | 5,1 | 100 % | - 32 % |
Zdroje: idc.com, phonearena.com
Jinak je to super věc a doufám, že je výrobci uplně nepohřbí. Jsem zvědavb na hodinky chystané přímo Googlem....