T-Mobile bilancuje první polovinu roku 2019. Daří se mu?

T-Mobile bilancuje první polovinu roku 2019. Daří se mu?
3
  • V první polovině roku 2019 T-Mobile zaznamenal nárůst zákaznické báze i základních finančních ukazatelů
  • Spotřeba pevných i mobilních služeb se zvýšila, především v oblasti dat
  • Operátor vylepšil svou datovou nabídku, uvedl kampaň Neomezené léto, nabízející možnost neomezeného datového provozu během letních měsíců, dále rozšiřoval svou optickou síť a představil několik firemních řešení

Zákazníci

K 30. červnu 2019 používalo mobilní služby T-Mobile 6,2 milionu zákazníků, z nichž byly více než čtyři miliony zákazníků smluvních.

Fixní služby zahrnující xDSL, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky používá 290 000 zákazníků, což je o 39,4 % více než v loňském roce.

TV služby (IPTV, satelit) používalo k 30. červnu 113 000 zákazníků, což představuje téměř dvojnásobek ve srovnání s rokem 2018. Většina těchto zákazníků využívá také program Magenta 1. Nejpopulárnějším prvkem IPTV je funkce zpětného zhlédnutí, zákazníci každý měsíc takto zhlédnou více než 3 miliony pořadů.

Konvergované služby

Vlajková loď T-Mobile v oblasti konvergovaných služeb, Magenta 1, oslavila první výročí. Čím více služeb zákazníci využívají pod jednou smlouvou, tím více benefitů získají. Po roce existence nabídky dvě třetiny zákazníků využívají kombinaci mobilních a fixních služeb a 70 % nových aktivací fixních služeb se odehrává v rámci Magenta 1. Téměř polovina zákazníků v Magentě využívá 4 a více služeb, přičemž nejoblíbenější kombinací jsou dva tarify Mobil S + pevný internet na doma a T-Mobile TV.

Dosažené výsledky nás opravdu těší, neboť naším dlouhodobým cílem je stát se první volbou pro zákazníky využívající konvergované služby,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic, a dodává: „Jasně vidíme, že Magenta 1 je krok správným směrem: flexibilita, finanční úspora, porce dat navíc a další výhody motivují stále více domácností si užívat tuto nabídku. Důležitým prvkem je svoboda – zákazníci si mohou vybrat služby podle svých potřeb. Tohle je něco, co chceme zachovat i u budoucích nabídek.

Data, data, data

Zatímco počet provolaných minut i odeslaných SMS v síti TMCZ zůstává dlouhodobě stabilní, aktuálním trendem je rostoucí spotřeba datových služeb. Celkový objem dat přenesených v konvergovaných/kombinovaných službách (mobilní data, Internet bez drátu, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) meziročně vzrostl o téměř 99 % na 135 000 TB. V mobilních sítích (mobilní data, Internet bez drátu) zákazníci přenesli téměř 35 000 TB. Další výrazný nárůst v této oblasti lze očekávat ve třetím čtvrtletí, jako výsledek kampaně Neomezené léto.

Digitalizace péče o zákazníky

T-Mobile zvyšuje zákaznickou spokojenost také prostřednictvím aplikace Můj T-Mobile, kterou aktuálně aktivně využívá měsíčně více než 1 474 000 zákazníků, tedy 49 % uživatelů chytrých telefonů a přibližně čtvrtina celé zákaznické báze. Nejoceňovanějšími prvky jsou jednoduchý přehled spotřeby a plateb, jednoduché platební metody, množství speciálních nabídek a soutěží. Jako první v ČR T-Mobile obohatil letos v březnu nabídku platebních metod o Apple Pay a GPay.

Stáhnout Můj T-Mobile

Google Play (zdarma) App Store (zdarma)

Technologie

V první polovině roku 2019 operátor dále pokračoval v rozšiřování a zlepšování své LTE sítě. K poslednímu červnu nejrychlejší mobilní síť T-Mobile pokrývala 99,17 % populace v ČR, kombinované pokrytí 3G a LTE dosáhlo 99,26 % populace. Operátor dále implementoval LTE Advanced Technology (LTE-A); ta je nyní implementována na 55,7 % LTE vysílačů. Na konci sledovaného období síť T-Mobile zahrnovala celkem 1 504 LTE-A vysílačů s rychlostmi downloadu až 300 Mbps. Dalších 847 vysílačů nabízí rychlost stahování až 450 Mbps, 1 093 vysílačů až 650 Mbps a 12 do 900 Mbps.

T-Mobile dále pokračoval v rozsáhlých transformačních aktivitách svých síťových a IT technologií, aby dosáhly maximálních synergií přeshraniční spolupráce se Slovak Telekomem. Aktivity zahrnují jak harmonizaci funkčních bloků či přímé sdílení částí systémů a aplikací, např. v oblasti disaster recovery koncepcí. Tyto snahy zahrnují prvky standardní fixní a mobilní sítě, např. PCRF, IMS, ePC, různé monitoringy, varovné a maintenance podsystémy, ale také VAS služby typu televizních platforem.

Finanční ukazatele

Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje HW se přiblížily 13,6 miliardy korun v první polovině roku, což představuje meziroční nárůst 2,5 %. Výsledek podle zveřejněné tiskové zprávy potvrzuje dobrou výkonnost společnosti a její pozici jedničky na českém trhu.

Finanční ukazatele (v tisících) 1H 2019 1H 2018 Meziroční změna
Zákazníci mobilní služby 6 224 6 174 + 0,8 %
- Tarifní 4 062 3 932 + 3,3 %
- Předplacené karty 2 162 2 242 - 3,6 %
Net adds 37 - 2 n/a
- Tarifní 63 79 - 20,3 %
- Předplacené karty - 26 - 81 n/a
Zákazníci – fixní broadband 290 208 + 39,4 %
Zákazníci TV 113 57 + 98,2 %
Finanční ukazatele (v milionech)
Celkové tržby 13 590 13 261 + 2,5 %
EBITDA – integrované služby 5 900 5 613 + 5,1 %
Diskuze ke článku
Porydge
A já na základě jejich rétoriky čekal, že po neomezeném létu budou v červených číslech. Že by přeci jen ceny za data byly tak přepálené, že ani dva měsíce neomezených dat pro všechny jejich ziskům neuškodily? Po přečtení tohoto článku už nechci nic jiného než neomezná data za stovku měsíčně.
Janek
Uvedena bilance vypadá působivě. Ano, i totalitní bilance byly hezké, když nic jiného neni k dispozici. Zajímavé jsou i zisky, kam asi ty peníze odtečou?
A ještě mnohem lepší bude příští výsledek po započtení akce "neomezená data". Je vidět, že státní instituce už na stav operátorů v ČR rezignovali a není divu, když mají tak silnou podporu v u bruselské administrativy.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze