Jak průzkum dopadl, ukazuje následující graf. Téměř dvě třetiny uživatelů chytrých telefonů si během průměrného měsíce nestáhne ani jedinou aplikaci. Naopak pouze 7 % nejaktivnějších stahovačů vygeneruje polovinu datových přenosů mezi mobily a markety jednotlivých platforem.
Zpráva se dále zamýšlí nad tím, proč tomu tak je. Za situaci určitě nemůže cena, protože mnoho aplikací je k dispozici zdarma anebo za nízký obnos. Za situaci mohou spíše návyky samotných uživatelů, kterým postačují základní vlastnosti telefonu anebo aplikace v něm předinstalované. Při pohledu na pětadvacet nejpoužívanějších aplikací v USA je také jasné, že si tento trh rozdělili velcí hráči. Uživatelé, kteří si někdy nějakou aplikaci vůbec stáhnou, se zaměří po koupi mobilu na velká jména, stáhnout si několik aplikací, které jsou zvyklí používat a poté po zbylou dobu používání mobilu žádné nové aplikace nevyhledávají.
Značná míra kritiky ale směřuje na provozovatele marketů, konkrétně na App Store. Podle zprávy je jeho prostředí nastaveno tak, aby upřednostňovalo právě tyto velké hráče, a to jak skrze vyhledávací algoritmy, tak přes redakční část marketů. Pro nezávislé tvůrce aplikací je tak velmi těžké prosadit se i s kvalitním nápadem a zpracováním. V tomto ohledu existují zjevné možnosti ke zlepšení, a to u všech poskytovatelů.