Konstrukce
Část Bike-o-Meteru, která zajišťuje uchycení telefonu k řidítkům kola, je vyrobena z pevného černého plastu. Telefon v něm drží velice pevně, takže se nemusíte bát vyrazit i do terénu. Uchycení držáku na kolo je univerzální a také spolehlivé.
Dále je od držáku veden tenkým černým drátem magnetický senzor na snímání rychlosti otáčení kola. Tato část je provedením identická jako u běžných tachometrů.
Software
Prostředí pro zpravování údajů z tachometru a vypočítávání různých údajů probíhá v běžné Java aplikaci, která je již přítomna v Siemensu M65 běžně od zakoupení. Aplikace se automaticky spustí po vložení telefonu do držáku. Spouštění sice trvá asi půl minuty, ale potom to stojí opravdu za to.
Kromě běžných měření rychlosti, vzdálenosti a uplynulého času, aplikace nabízí i možnosti plánování trasy a zpracování různých grafů rychlosti, vzdálenosti a času. Zpětně vám aplikace nabídne i záznam všech ujetých tras, které si můžete pojmenovávat. V telefonu máte vlastně databázi všeho, co jste kdy ujeli, a nemusíte si tedy zapisovat vlastní statistiky. Velkou výhodou je, že je aplikace plně přístupná, i když není telefon zapojen do tachometru.
Závěr
Bike-o-Meter jsem bohužel neměl příležitost vyzkoušet v praxi, protože celý víkend vyhrazený pro testování pršelo. Přidělal jsem ho tedy alespoň na kolo a testoval vlastnosti v pokoji :). I tak jsem z něj byl nadšený. Kdybych Siemens M65 vlastnil a neměl již běžný tachometr, rozhodně bych se zakoupením neváhal.
Tachometr k recenzi zapůlčil Siemens