Revoluce ve flashi: Adobe Flash 11 a Air 3

1

Adobe nám oznamuje menší revoluci na poli flashové technologie. Brzy se totiž máme dočkat nových verzí jeho platforem Flash a AIR, které s sebou přinesou opravdu velkou porci inovací a vylepšení. Na co se máme konkrétně těšit?

Jak už napovídá název, největší inovací Adobe Flash 11 a Air 3 by měla být nová struktura hardwarové akcelerace 2D i 3D grafiky. Oproti starším verzím navíc nalezneme nárůst výkonu údajně až tisícinásobně, díky čemuž už nebude problém vytvořit flashové hry, jež se kvalitou vyrovnají konzolím. Flash Player 10 umožní mnohem rychlejší rendering a s pomocí Stage 3D funkce nebude problém animovat miliony objektů na obrazovce najednou, vše přitom ve stabilních 60 snímcích za vteřinu. Přidejte k tomu podporu HD videa, optimalizaci pro 64-bitové procesory, HD video-konference, DRM ochranu videí, 7.1 kanálový zvuk a velmi přizpůsobivou strukturu a máme tu novou generaci flashe.

"Tímto milníkem posunuje Adobe hranice toho, co je možné vytvořit na webu a otevírá nový svět plný zážitků a výkonných her," řekl Danny Winokur, viceprezident a generální manažér společnosti Adobe. "Flash nabízí nejlepší způsob, jak přinést zákazníkům poutavý zážitek, včetně her, prémiového videa a aplikací. Zatímco nástroje HTML 5 a programy jako Adobe Edge a Dreamweaver jsou ideální pro tvorbu interaktivních internetových stránek, bohatých reklam a speciálních webů."

Podobná technologie dovolí vývoj pokročilých aplikací a her pro širokou paletu platforem, mezi kterými nesmí chybět Windows, Mac, Android, iOS, BlackBerry i televize. Pojďme si ale rozebrat novinky Flashe 11 a AIR 3 postupně.

Nové možnosti platforem Flash 11 a AIR 3

  • Akcelerace 2D/3D grafiky: plně hardwarový rendering 2D i 3D grafiky nabízí zvýšený výkon oproti Flash Player 10 a AIR 2. Vývojáři mají možnost animovat miliony objektů se stabilní rychlostí a nabídnout tak konzolovou kvalitu grafiky i na systémech Mac OS, Windows a připojených televizích. Navíc se stejných vymožeností dočkáme i na mobilních platformách včetně Androida, iOS, BlackBerry a dalších.
  • AIR - nativní nástavba: díky tisícům vysoce optimalizovaných knihoven mají vývojáři možnost využít unikátní vlastnosti každého přístroje. Všechny senzory, displeje a komunikační služby jsou tak plně k dispozici. Nativní nástavba dovolí vývojářům také hlouběji integrovat AIR aplikace do jejich softwaru.
  • Captive Runtime: vývojáři mohou automaticky zahrnout balíček s AIR 3 do jejich aplikací a programů, aby zjednodušili instalační proces a omezili potřebu manuálně hledat updaty. Navíc mohou výrobci nezávisle na počínání Adobe obnovovat své vlastní aplikace.
  • Ochrana obsahu: prémiový videoobsah nyní bude chráněn funkcí Adobe Flash Access 3, který je podporován všemi platformami.
  • HD kvalita videí: videa ve vysokém rozlišení nyní mohou být spouštěny uvnitř rozhraní AIR na přístrojích se sytémem iOS a dekódováním H.264.
  • Podpora výpůjček a přihlášení: díky funkcím Adobe Flash Access a Adobe Pass mohou vydavatelé využít možností půjčování i koupě videoobsahu.
  • Kompatibilita: 64-bitová podpora pro Linux, Mac OS a Windows.

Jak Flash 11, tak AIR 3 budou na počítačích k dispozici na začátku října (RC verzi můžete stahovat již nyní). Mobilní zařízení mají v současné době k dispozici pre-release verzi, zatímco plné verze očekávají v brzké budoucnosti.

Zdroje: blog.gsmarena.com

Diskuze ke článku
johny
a jeeeje, takže brzo tu jsou CS6 a co mě děsí nejvíc, že se budu muset učit nové kódování :D tak sem s tim, ať už začnu :D Jsem zvědav jak to dokáží propojit s HTML5 a jestli se zlepší třeba SEO

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze