Sony Xperia Z3 Compact

Sony Xperia Z3 Compact

Vybroušeno k dokonalosti

Nová Xperia Z3 Compact se bez nadsázky dá považovat za jednoho z nejočekávanějších nástupců povedené předlohy. Tou máme samozřejmě na mysli Xperii Z1 Compact, královnu mezi kompaktními smartphony. Nebudeme vás napínat, novinka je opět skvěle vybavená a nárůst úhlopříčky displeje je stále v mezích snadného ovládání jednou rukou. Máme před sebou opět ideál?

Fotoaparát: 20,7 Mpx v plné parádě

Sony vybavilo nástupce zmenšené vlajkové lodi naprosto stejným snímačem, opět tedy máme tu čest s 27mm objektivem GLens o rozlišení 20,7 Mpx, nezapomnělo se samozřejmě ani na přisvětlovací diodu a automatické ostření, nechybí ani softwarová stabilizace obrazu. Také prostředí fotoaparátu je totožné, přibyly jen některé fotografické efekty a režimy navíc. Focení, respektive ostření samotné je opět velmi rychlé, sázet tak doslova můžete jeden snímek za druhým. Kromě běžných režimů focení, jako je Super auto (který funguje téměř vždy spolehlivě) a Ručně jsou k dispozici i další režimy.

Čočka fotoaparátu s rozlišením 20,7 Mpx

Například režim s Obrazovými efekty (jako například náčrt, nostalgie, kaleidoskop a další) a panorama. Zajímavý je také režim Info-eye (v hledáčku upozorní na budovy, které se nachází před vámi nebo rozpozná víno podle etikety) nebo Efekt AR (rozšířená realita na displeji vašeho mobilního telefonu). Pokračovat můžeme režimem Sound Photo (fotografie se zvukem), Live on YouTube (on-line vysílání videí na YouTube), Rozostřené pozadí a Timeshift burst (možnost vybrat nejlepší snímek ze série). Dobře funguje také režim Zepředu, kdy se do fotografované scény přidá i vaše maličkost, kterou snímá přední kamera pro videohovory. Nutno však podotknout, že Sony před aktivací většiny režimů informuje o tom, že v případě nadměrného zahřívání přístroje se aplikace Fotoaparát automaticky vypne, my musíme dodat, že občas se aplikace opravdu z důvodu přehřívání vypnula.

Prostředí aplikace Fotoaparát

V režimu „Ručně“ můžete dále nastavit velikost snímku (20,7 Mpx, 15,5 Mpx, 8 Mpx, 3 Mpx a 2 Mpx), samospoušť (10 nebo 2 sekundy), snímání úsměvu, HDR, ISO, a v neposlední řadě také stabilizátor obrazu. Přímo v nastavení nechybí ani možnost aktivace pomocné funkce Touch Block, která zajistí, že při fotografování pod vodou nebude kapalina dělat žádné problémy.

Dost už ale bylo teorie, pojďme se společně podívat na výsledky fotoaparátu. Ty by se daly označit jako velice povedené, fotoaparát si dobře poradí i se snímky za zhoršeného osvětlení, stejně jako s protisvětlem. V případě ideálních světelných podmínek jsou snímky velice povedené a rozhodně nadprůměrné, fotky jsou ostré po celé ploše a pochválit musíme také věrné barevné podání. Makro snímky lze pořizovat již od zhruba osmi centimetrů, opět musíme pochválit rychlé ostření a pořízení snímků, stejně jako zachycení detailů. Koneckonců, kvalitu snímků můžete ohodnotit na následujících příkladech.

Ukázkové snímky

Videokamera: 4K na scénu

Sony Xperia Z3 Compact si polepšila i co se týče kvality nahrávaného videa, rozlišení povýšilo až na maximální současnou hodnotu, tedy „4K“. K rychlosti snímkování videa nemůžeme mít žádné výhrady, video je po celou dobu krásně plynulé a bez jakýchkoliv záseků. Výslednou kvalita videa můžeme hodnotit jako velmi nadprůměrnou. V případě, že se rozhodnete nahrávat videoklipy v takto vysokém rozlišení, 30sekundový záznam z paměti uzme zhruba 200 MB. Nahrávat však můžete i ve FullHD rozlišení při 30 snímcích za vteřinu, případně Timeshift video se 120 snímky za vteřinu. Nehcybí dokonce ani softwarová stabilizace označovaná Sony jako Steady Shot, která funguje perfektně a naprosto spolehlivě. Celkově tedy můžeme ohodnotit videokameru v Sony Xperii Z3 Compact jako velice povedenou a záznam v rozlišení 4K je příjemným bonusem navíc, stejně jako možnost pořizovat zpomalené záběry.

Sony Xperia Z3 Compact (testovací video) – 4k

Sony Xperia Z3 Compact (testovací video) – 1080p, 60fps

Sony Xperia Z3 Compact (testovací video) – 1080p, 30fps