Recenze Sony Xperia T: tajný agent mezi smartphony

autor:
,
Jan Pospíšil
permalink productSony Xperia T

Model Sony Xperia T, který byl představen v srpnu letošního roku, se proslavil nejen svým účinkováním v nejnovější „bondovce“, ale také svou zajímavou výbavou, kterou kolem sebe vyvolal pěkný rozruch. Rozhodli jsme se s tímto nadějným Japoncem udělat malé interview, co si myslí o své budoucnosti v kategorii TOP smartphonů.

srovnání cen
Sony Xperia T
Sony Xperia T Sony Xperia T Sony Xperia T
Sony Xperia T - oficiální snímky

Když jsme se se Sony Xperia T poprvé setkali, rozhodně nebyl jako ostatní hvězdy. Nechoval se povýšeně, vystupování měl skromné a v ruce působil i přes ostré hrany velmi příjemně. Nicméně důvody malé namyšlenosti by se určitě našly, neboť svou výbavou se Sony Xperia T snaží řadit mezi TOP smartphony současnosti. Jen namátkou můžeme zmínit velmi jemný 4,55“ LCD displej, dvou-jádrový procesor Qualcomm Snapdragon S4 s taktem 1,5GHz na každém jádru nebo 13Mpx fotoaparát. Pojďme si však vše povědět hezky od začátku.

Obsah balení:

• Sony Xperia T
  • Nabíjecí adaptér do sítě s USB konektorem
  • Datový kabel USB-micro USB pro nabíjení a připojení k PC
  • Špuntové stereo handfree
  • Čtveřice NFC tagů Xperia SmartTags
  • Ochranná folie na displej
  • Brožurky a návody
Sony Xperia T Sony Xperia T Sony Xperia T Sony Xperia T
kompletní specifikace

Technické parametry Sony Xperia T

Konstrukce129,4 × 67,3 × 9,4 mm, 139 g, konstrukce: klasická
DisplejTFT TN, 4,55" (1 280 × 720 px), dotykový: kapacitní
Fotoaparátano, 13 Mpx (4 128 × 3 096), LED dioda, autofocus, video: ano (1 920 × 1 080 px, 29 FPS)
ChipsetQualcomm S4 MSM8260A, CPU: 2×1,5 GHz, GPU: Adreno 225
PaměťRAM: 1 GB, vnitřní paměť: 16 GB, paměťové karty: microSDHC
Datové funkceHSPA: 42 / 5,76 Mb/s, LTE: ne, Wi-Fi: 802.11a/b/g/n, Bluetooth: 3.1, NFC: ano
Operační systémAndroid 4.0 (Android 4.3)
Navigacevestavěná GPS: ano (A-GPS), Google Mapy, elektronický kompas
Akumulátor1 850 mAh, bezdrátové nabíjení: ?, doba nabíjení: 2:26 hodin
Dostupnost a cenalistopad 2012,

Sony Xperia T – videopohled

Design a konstrukce

Sony Xperia T svým designem na první pohled příliš nezaujme. Při pohledu zpředu se jedná o klasický černý obdélník s velmi ostrými rysy. Takový je dnes každý druhý. Při bližším pohledu však začnete objevovat nejrůznější zajímavé detaily jako je například zkosení hran, atypické umístění ovládacích prvků nebo prohnutí zad, které bylo tak typické pro model Xperia arc.

Sony Xperia T se k nám dostala ve dvou verzích

Po bližším prozkoumání zde tak máme designově velmi neotřelé zařízení, čímž se jasně prozrazuje také zařízení tohoto přístroje do portfolia značky Sony. Právě Sony totiž svým designem značně obohacuje celkové portfolio jinak často nudných černých placek. Navíc si můžete vybrat celkem ze tří barevných variant – černý, stříbrná a bílá.

Pojďme si nyní popsat celkovou konstrukci Sony Xperia T. V dnešním světě TOP smartphonů se Sony Xperia T řadí paradoxně k těm kompaktnějším zástupcům. Kdo by to ještě před několika lety řekl, že budeme takto mluvit o zařízení s rozměry 129,4 × 67,3 × 9,4 mm a hmotností 139 g. Tloušťka 9,4 mm je však v nejtenčím místě na těle zařízení, v tom nejtlustším se však dostáváme na hodnotu celých 12,5 mm, což je na dnešní poměry již celkem „cvalík“.

Xperia T se v ruce drží vcelku příjemně, i když první dojem pravděpodobně nebude úplně ideální. Díky ostrým hranám působí v ruce nejprve trochu nezvykle, nicméně po chvíli tuto vlastnost přestanete vnímat a Xperia T se ve vaší ruce vcelku pohodlně usadí. Pomáhá tomu také zadní kryt přístroje, který nabízí povrchovou úpravu soft-touch, a která především ve světlé verzi skvěle odolává otiskům prstů. Zajímavé ovšem je, že světlejší verze působí výrazně „plastověji“ než verze černá, kde je zadní kryt opravdu hezky měkký.

Musíme také zmínit, že zadní kryt Sony Xperia T nelze sejmout. Uživatelé si tak nebudou moci například vyměnit akumulátor a Xperia T se tak řadí do čím dál větší skupiny zařízení, která se vyznačují touto vlastností jedněmi milovanou, ale povětšinou spíše proklínanou.

Jakmile vám Xperia T pohodlně usedne do dlaně, můžete si prohlédnout tuto filmovou hvězdu hezky kolem dokola. Přední strana je vyhraněná pro dotykový displej s úhlopříčkou 4,55 palce a HD rozlišením 1280 x 720 pixelů. K jeho zobrazovacím schopnostem se vrátíme ještě později. Nad displejem se nachází logo výrobce, sada nejrůznějších senzorů, notifikační LED a také přední kamerka pro videohovory. Ještě pár slov k notifikační diodě, která se snaží upozorňovat na nové události nebo vybitou baterii. Ta je u modelu Xperia T opravdu jen do počtu, protože nejenže v systému si ji nemůžete nijak nastavit, ale především je velmi nevýrazná a jejího blikání si prakticky nevšimnete. Pod displejem se pak překvapivě nenachází klasická trojice/čtveřice ovládacích kláves, ale pouze logo řady Xperia.

Sony Xperia T a její prohnutá záda

Záda Xperie T jsou téměř prázdná a nenabízí nic překvapivého. Ve spodní části logo výrobce a logo řady Xperia, v horní části pak čočka fotoaparátu a také přisvětlovací LED. Můžeme zde také vidět „dvířka“ levé horní části, skrze která se dostaneme ke slotu pro micro SIM kartu a slotu pro paměťovou kartu microSD. Tato dvířka jsou dle našeho názoru opravdu nepovedenou částí jinak velice kvalitní konstrukce Sony Xperia T. Nejenže jsou opravdu nevzhledná, ale především při častějším používání přestanou držet na svém místě a fakticky by nás nepřekvapilo, kdyby se někomu povedlo tato dvířka náhodou, například při vysouvání z kapsy, utrhnout.

Boky Xperie T jsou vcelku netradiční. Levý bok je až na microUSB konektor prázdný, na pravém boku se však konají pěkné psí kusy. Výrobce se totiž rozhodl umístit všechny ovládací klávesy do spodní části pravého boku a výsledkem je blok čtyř kláves, který se ovládá velmi nepohodlně.

Levý a pravý bok

Například při odemykání zařízení musíte palec (pokud držíte telefon v pravé ruce) dost nepohodlně zalomit. Navíc během tohoto úkonu musíte telefon v ruce ještě přesouvat, takže zde hrozí například nechtěné upuštění. Ještě horší je to s klávesou ovládání hlasitosti, které je navíc níže než vypínací tlačítko. Pokud budete Xperii T držet v jedné ruce a například telefonovat, při ovládání hlasitosti si telefon budete muset během hovoru v ruce opravdu hodně přehazovat. Poslední klávesou v tomto bloku je spoušť fotoaparátu, kde je situace obdobná jako u klávesy pro ovládání hlasitosti.

Dvířka slotů pro SIM kartu a paměťovou kartu a blok ovládacích kláves na pravém boku

Toto uspořádání kláves má za následek hned dvě nepříjemnosti. Klávesy se opravdu špatně nahmatávají, blok kláves velmi splývá, a tak se vám často stane, že namísto zesílení zvuku si telefon vypnete a naopak. Musíte se opravdu soustředit, abyste prstem nahmatali tu správnou klávesu. Druhá a dle našeho názoru mnohem závažnější vada tohoto řešení je ovladatelnost. Při ovládání jednou rukou se klávesy ovládají opravdu nepohodlně a velmi také stoupá nebezpečí, že zařízení vám z ruky jednoduše vypadne.

Abychom tedy ještě dokončili tuto kapitolu, zmiňme ještě spodní a horní hranu přístroje. Na spodní hraně nenajdeme nic kromě mikrofonu, na horní hraně nám druhý mikrofon doplňuje také 3,5mm jack konektor. Na závěr této kapitoly bychom tedy rádi zmínili, že Sony Xperia T je co do konstrukce špičkově zpracovaný smartphone se zajímavým designem, ovšem za „dvířka“ ke slotům karet a za uspořádání bočních kláves by si někdo v Sony zasloužil minimálně vytahat za uši.

Tagy článku: , , ,