Recenze Ragdoll Run: nekonečný běh s hadrovou panenkou (WP)

5

Po delší době se podíváme na novou hru pro platformu Windows Phone. Zaujala nás odpočinková hra Ragdoll Run, ve které poběžíte tak daleko, jak jen budete moci. Hlavním hrdinou budou hadrové panenky v pěti různých variacích. Běhat se bude v trojrozměrném prostředí a pokud nechcete, nezaplatíte za hru ani korunu.

Přiznejme si, že oproti konkurenčním platformám není nabídka kvalitních her pro platformu Windows Phone taková, jak by si asi hráči přáli. Vývojáři se přece jen zaměřují především na hry pro iOS a Android, kde mají mnohonásobně větší uživatelskou základnu. Více uživatelů znamená větší šance hru prodat a vydělat více peněz. Microsoft se ale nejen se společností Nokia snaží svou platformu více propagovat, snad jejich snaha s nástupem Windows Phone 8 bude úspěšná. Jsme proto rádi za každou novou kvalitní hru, která se na Windows Phone Store objeví. A takovou hrou je právě Ragdoll Run.

Přichází k nám ze Švédska

Dnešní hra Ragdoll Run je určena pro platformu Windows Phone 7.5 a vyšší, rozběhnete ji bez problémů i na novém systému Windows Phone 8. Stojí za ní nezávislá švédská vývojářská společnost Dawnbreak Studios. Na svém kontě má už hru Papa Joe, což je taková netradiční 3D arkáda. Hra to byla sice zajímavá, ale výraznějšího ohlasu se mezi hráči nedočkala. Ragdoll Run je ale pravý opak, jedná se momentálně o jednu z nejstahovanějších her pro Windows Phone. Za dva týdny po svém vydání si ji stáhlo více než 100 tisíc hráčů. Čím je tak zajímavá?

O co ve hře jde?

Princip hry Ragdoll Run je velmi jednoduchý. Jedná se o hru, kde je vaším cílem doběhnout co nejdál a sami autoři ji řadí do kategorie "freerunner". Dráha, po které běžíte, je tvořená z kostek, které se náhodně generují. Vy musíte běžet tak, abyste do žádné kostky ani jiné překážky a trati nenarazili. Taktéž nesmíte spadnout, občas nějaká ta kostka totiž chybí. Během vašeho běhu sbíráte mince, kombinací těchto mincí a uběhnutých metrů se po skončení hry vygeneruje výsledné skóre. To můžete sdílet online a porovnávat ho s ostatními hráči po celém světě.

Hrát můžete aktuálně s pěti hadrovými panenkami. Zpočátku je dostupná pouze jedna, postupným hraním odemykáte ty ostatní. Autoři slibují, že s dalšími aktualizacemi hry budou panenky přibývat.

Základem je jednoduché ovládání

Aby byla hra úspěšná, musí mít co nejjednodušší ovládání. Ragdoll Run to splňuje, vystačíte si s jedním prstem, konkétně palcem. Hadrová panenka běží automaticky dopředu, na vás bude jen ovládání skoků a rotace trati. Na skocích toho zas tak moc zajímavého není, prostě když se před vámi něco objeví a vy to můžete přeskočit, tak to prostě přeskočíte, stačí prstem přejet po displeji směrem nahoru.

Zajímavější je rotace trati, kterou provedete pohybem prstu směrem dolů. Otočení vždy proběhne o 90 stupňů, chcete-li více, musíte pohyb zopakovat. K čemu je otočení dobré? Někdy je výhodnější než výskok (například seberete navíc ještě minci) a někdy je to nutnost (překážka je tak složitá, že ji nepřeskočíte). Každopádně je to zajímavý prvek, díky kterému hra nezačne hned tak nudit.

Oči přitáhne hezká 3D grafika

Kromě jednoduchého ovládání stojí za úspěchem hry i hezká 3D grafika. Trojrozměrné jsou jak hadrové panenky, tak i celé prostředí trati. Autoři v popisu hry hovoří o snímkovací frekvenci 60 fps, což by mělo zaručit maximální plynulost během hry. Hru jsem zkoušel na telefonu HTC 7 Pro, kde však subjektivně (nikde není ukazatel aktuálního počtu snímků za sekundu) 60 fps nebylo ani náhodou, pokud srovnám plynulost s podobnými hrami na iOS, kde je 60 fps běžným standardem. Patrně je to dané starším hardwarem tohoto telefonu. V praxi ale absence plných 60 snímků za sekundu nevadila, i při takových odhadem třiceti je hra stále dostatečně plynulá.

Zdarma i za peníze

Hru Ragdoll Run si můžete z Windows Phone Store stáhnout zdarma, je "omezená" pouze tím, že se v ní zobrazují reklamy. Pokud se vám zalíbí tolik, že si ji za nějakých dvacet korun koupíte, reklamy samozřejmě zmizí.

Stáhnout Ragdoll Run z Windows Phone Store

Ragdoll Run je hrou, která by na vašem telefonu s Windows Phone určitě neměla chybět. Řadí se k těm hrám, kdy si pokaždé řeknete "už jen jednou", ale ve výsledku u ní strávíte několik hodin. Nebudete hrát jen sami proti sobě, své výsledky můžete porovnávat s hráči z celého světa.

Hodnocení: 8/10

• Porovnávání skóre online
  • Chytlavá hratelnost, hezká grafika