Wayward Souls

Wayward Souls

Zaprodejte svou duši
1

Říká se, že mobilům vládnou casual hry a zisky z Candy Crush tomu dost nasvědčují. S tím se však jako hráči nesmíme smířit. A pokud o sobě tvrdíte, že hráčem jste, tak byste neměli minout tuto jedinečnou hru, která z vás vysaje duši a vám se to bude hrozně moc líbit. Nevěříte? Přesvědčte se v naší recenzi.

Pamatujete si ještě Punch Quest, který jsme si tu recenzovali? To je jedna z těch her, které z tabletu prostě nemažu, přestože ostatní hry se u mě dlouho neohřejí. PunchQuest se pro mě stal stálicí, kterou si kdykoliv rád znovu pustím a pár pěstí rozdám. Ať už je to při cestě autobusem nebo na přednášce. Na další hru tohoto studia jsem se tedy velmi těšil. A přestože PunchQuest není vyloženě primitivní hrou, tak Wayward Souls je mnohem ambicióznější, což se samozřejmě projevilo i na ceně. Ale všechno postupně. Nyní je hra dostupná jen pro iOS, ale nejpozději do dvou měsíců by se měla objevit i na Androidu. Snad to bude co nejdřív.

Wayward Souls – videoorecenze

Kobka

Každé správné RPG (byť akční) by mělo začínat v kobce. To je prostě pravidlo vytesané do kamene, a kdybych se objevil na sluncem prohřáté louce, tak budu asi dost nesvůj. Kdepak, na temném vězení není nic špatného. Proberete se, nic moc si nepamatujete, jen víte, že se musíte vydat na cestu. Jako hráč už samozřejmě víte z krátkého tutoriálu, že se na světě pohybují různá monstra, která povolal kdysi lidský lord. Porazit ho nedokážete, ale kdo ví. Třeba se najde jiný hrdina…

Na začátku dostanete na výběr ze tří hrdinů – válečníka, čaroděje a tuláka. A právě s jedním z nich se vydáte prozkoumávat doly, přičemž budete bojovat s proradnými nepřáteli. Během toho samozřejmě narazíte i na předměty, díky kterým budete silnější. Výzbroj a lepší zbraně však nemůžete nalézt ve formě předmětu. Na to jsou pece, ve kterých si můžete jednu část z výzbroje vylepšit. Vždy dostanete na výběr ze dvou možností.

Náhoda

Čím jste dál, tím lepší výbavu a předměty máte, ale také potkáváte silnější nepřátele. Stačí pár chybiček a je po vás. A smrt je v této hře konečná. Jakmile jednou zemřete, tak přijdete o veškeré vybavení i předměty (s výjimkou helem, které padají velmi náhodně a zůstávají vám napořád). Jediné, co vám zůstane, jsou peníze, které během výpravy posbíráte. Za ty si pak svého hrdinu můžete vylepšovat. Tato vylepšení jsou trvalá, takže se nemusíte bát peníze rychle utratit. Na nic jiného je tu stejně nepotřebujete.

Jelikož hra po smrti končí, tak by se vám po chvíli začátek asi rychle ochodil. Na to mají tvůrci také odpověď. Úrovně jsou kompletně náhodně generované, takže nikdy neprojdete dvě stejné kobky. Pokaždé bude něco jinak, potkáte jiné nepřátele a seberete jiné předměty. Dokonce čas od času narazíte na speciální místnosti, které nejsou běžné, ve kterých si na vás počíhají složitější nepřátelé.

Speciální zážitek

Stejně jako každá hra bude speciální, tak i každý hrdina má vlastní schopnosti. Zatímco válečník mocně máchá mečem, vytahuje štít nebo hází sekery, tak tulák může probíhat houfy nepřátel a za každou ránu do zad má bonus. S každým hrdinou se skutečně hraje úplně jinak a sami přijdete na to, který vám vyhovuje nejvíc. Osobně mi moc nešel čaroděj, protože jsem měl problém s trefováním nepřátel. Nejsnazší mi přitom přišel válečník. A další tři hrdiny si můžete odemknout tím, že dosáhnete požadovaných poschodí v dungeonu.

Wayward Souls

Tato hra má v podstatě jedinou vadu. Pokud jen běháte a rozdáváte rány mečem, tak je vše v pořádku. Jenže pokud chcete používat speciální útoky, tak potřebujete gesta. U válečníka je to švihnutí nahoru pro hození sekery a švihnutí dolu pro štít. To není tak složité, problém ovšem je, že hra velmi často gesto nerozezná. Proto se na tuto svou schopnost občas nemůžete spolehnout, což při souboji s hromadou nepřátel zamrzí.

Wayward Soul je jako požehnání pro všechny milovníky skutečných her, zatímco všichni ostatní hrají Candy Crush. Nepřátelé se s vámi mazat nebudou, když umřete, tak hra končí a vy o vše přijdete. Místo frustrace však přijde touha po zdokonalení. Můžete desetkrát začít a stejně znovu narazíte na místo, které vám nepřijde ani povědomé. I přesto hra nabídne záporácké postavy i střípky příběhu, kdy si třeba budete moci vyslechnout duchy mrtvých dělníků. Stylová grafika a hudba pak hře dodávají jedinečnou atmosféru.

A zajímavost na závěr: hra nyní stojí necelých pět euro a prý se má s každým dalším velkým updatem zdražit. Takže pokud hru chcete, tak nad koupí moc nepřemýšlejte, ať pak nemusíte platit víc.

Stáhnout Wayward Souls

95%