Fallout Shelter

Fallout Shelter

Těhotenstvím k lepším zítřkům
3

Když skončí svět a vy shodou okolností přežijete, tak se budete opravdu snažit, aby to tak ještě chvíli zůstalo. Série Fallout vždy byla měřítkem postapokalyptických her a mobilní Shelter k nim přidává strategii, ve které se budete starat nejen o svůj podzemní kryt, ale také o rostoucí populaci, která by mohla znamenat spásu světa.

Tato hra přišla jako rána z čistého nebe. Bethesda ji na své konferenci představila a rovnou také vydala, což se nestává zrovna často. Fanoušky tím ale jistě potěšila, protože zatímco nadšeně čekají na Fallout 4, tak mohou hrát tuto mobilní hříčku. Aby ovšem nedošlo k mýlce, Shelter ostatním hrám série podobný není. Akorát se odehrává ve stejném světě a pracuje s podobnou stylizací. Na to musíte myslet.

Vydání pro Android se blíží.

Fallout Shelter – videorecenze

Po konci světa

Fallout byl vždy měřítkem postapokalyptických sci-fi. Alespoň v tom herním světě. Ukázal nám, že civilizace, jak ji známe, může padnout a po ní přijde divočina. A že pokud budou lidé chtít přežít, tak se budou muset přizpůsobit úplně novým podmínkám. I to nám ukazuje Fallout Shelter, který se sérií sdílí stejné jméno a zázemí, ačkoliv hratelností připomíná spíše čekací strategii Tiny Tower. A tím také je, čekací strategií.

Osobně tyto hry nemám rád. Nejste to totiž vy, kdo určuje kdy půjdete hrát. Rozhoduje to za vás hra. A to tím, že na každou akci udává časovač, přes který nejede vlak. Vlastně ano, je tu jedna možnost a překvapivě to není placení. Výrobu surovin můžete popohnat za cenu rizika nějakého incidentu. To znamená vypuknutí požáru nebo napadení zmutovanou verbeží. Jsou tu ale akce, které prostě neurychlíte a čekat budete vždy. Třeba u těhotenství nebo příchodu nových lidí.

Populace

Klíčem ke všemu je rostoucí populace. To se ovšem ukáže jako jedna z nejpomalejších věcí v celé hře. Suroviny se totiž dají zvládat, když někdy zkusíte výrobu popohnat a podle statistik přiřadíte správné lidi ke správným činnostem. Peníze se také nezdají jako takový problém. Horší je, že za chvíli prostě nebudete mít co dělat. To vám pak ty náhodné incidenty skoro přijdou k duhu. A jak už to u podobných her bývá, to odklikávání surovin se za chvíli stane iritujícím.

Jedním z náhodných incidentů je také přepadení bandity. A pokud nechcete, aby vaši svěřenci zemřeli nebo byli okradeni, tak je budete muset vybavit zbraněmi a výstrojí a samozřejmě je přesunout do správné místnosti. To přesouvání je na malém displeji trochu obtížnější. Potěšilo mě, že po konci incidentu se přesunutí pracovníci vrátí zpět na své místo a vy se tak nemusíte bát, že byste si vše rozhodili.

Přežití lidstva

Těhotenství je v této hře skutečně klíčové. Budete se snažit spárovat své svěřence, a když to dobře dopadne, tak paní otěhotní a vás čekají tři hodiny čekání. To vám ale hra nijak neřekne, takže prvně budete zmatení, protože nebudete vědět, jestli se po vás vyžaduje nějaká akce, nebo zda máte pouze čekat. Nějaké odpočítávadlo by se jistě hodilo. Případně by pomohl nějaký lepší tutoriál. Sledujete také spokojenost lidí a sem tam jim odkliknete novou úroveň.

Fallout Shelter

A pokud se vám bude zdát, že máte v krytu dostatek lidí, tak můžete některé z nich vyslat na průzkum. Na to je potřeba je správně vybavit oblečením a zbraní a nejlépe jim přidat i nějaké lékárny na cestu. Pokud budete chtít, tak můžete sledovat výpis, který vám přesně řekne co zrovna váš svěřenec venku prožívá. Samozřejmě ho můžete zavolat zpět, ale to bude chvíli trvat. Cestou může najít nějaké zbraně, peníze a další zásoby.

Hra se může tvářit sebelépe, ale stále to bude jen čekací strategie. Zasazení do světa Fallout tu ale funguje slušně, takže budování krytu nebo posílání na výpravy dává smysl. Dokonce ani nemám problém s tím, že se snažíte neustále plodit další lidi. Ač by to feministky asi nepotěšilo, tak tady jde o přežití lidské rasy. Za peníze si můžete koupit akorát balíčky náhodných předmětů, což není extra důležité. Hrát se dá jen po velmi krátkých úsecích a dost možná vás tak hra brzo přejde, když tu nejsou žádné komunitní prvky.

Stáhnout Fallout Shelter

65%
  • přívětivý free-to-play model