Deus Ex GO

Deus Ex GO

Děsivě okouzlující vize budoucnosti
3

Nejnovější díl konzolové hry Deus Ex nás bere do Prahy, jeho mobilní bratříček se točí po okolních zemích. To však nevadí, neboť má rovněž co nabídnout. Opět je to originální hratelnost zabalená do logické tahové hry. A opět to stojí za to. Hlavní otázkou tak zůstává, zda se třetí díl v GO sérii dokáže vyrovnat svým předchůdcům.

Asi málokdo předpokládal, že by nejnovější přírůstek v „GO“ sérii dopadl nějak výrazně špatně. Hned v úvodu si můžeme říci, že jde opět o skvělý titul. Bude nás však zajímat, jak si stojí oproti ostatním dílům. První, Hitman GO, nastavil laťku skutečně vysoko, když všechny překvapil svým kvalitním zpracováním a originálním přístupem. O to větší překvapení bylo, když se Lara Croft GO povedla ještě o kousek více. Povedlo se tento úspěch zopakovat potřetí?

Deus Ex GO – videorecenze

Starý známý

Adam Jensen je starý známý, který nepotřebuje dlouhé představování. Alespoň s tím hra počítá, protože vás do příběhu předem příliš nezasvětí. Jste v budoucnosti, kde jsou lidé běžně kyberneticky vylepšení. Například náš agent Adam zvládá hackovat elektroniku a potichu proklouzne okolo nepřátel, ale nebojí se ani tvrdých střetů. Hra předpokládá, že ho znáte. Pokud ne, dostat se do příběhu bude krapet složitější.

Podobný přístup má i k hratelnosti. Zapomeňte na jakýkoliv tutoriál – zde se učíte za pochodu, a to pomocí vlastních chyb. Vzhledem k tomu, že jsem předchozí hry hrál a nevadí mi opakovat úroveň jen proto, abych zjistil, co a jak funguje, s tímto jsem problém neměl. Úplní nováčci mohou ale chvíli tápat. Nových mechanik je navíc celá řada, takže ani ostřílení hráči se nevyhnou nějakému objevování, což může být ve výsledku dobře. Nepřátelé fungují trochu jinak, a to nemluvím o hackování nebo střílnách. Bohužel se ale nemůžete vyhnout zabíjení jako u konzolové verze. Někdy cesta prostě vede přes vojáka a obejít ho nejde. Vzhledem k tomu, že jde o logickou hru a vojáci jsou jedním z prvků, se to dá pochopit.

Překvapivě nové

I bez tutoriálu si uvědomíte, že většina mechanik je naprosto nová a funguje jinak než v předchozích titulech. Stále samozřejmě platí, že veškerý pohyb v úrovni ovládáte vy po krocích, ale nepřátelé vás pronásledují se štítem a ani při návratu se jich nezbavíte. Hackování představuje překvapivě důležitý prvek, kterým ovládnete střílny, odstraníte nepřátele nebo upravíte herní plochu. Samo však má spoustu omezení, se kterými nutno počítat. Například rozběhnutí nepřátelé vám spojení přeruší a jedna linka nemůže jít přes druhou. Hackování totiž připomíná spojování různých bodů, které se ale nesmí křížit.

Každá úroveň vyžaduje užití několika různých prvků v přesně daném pořadí. Očividná cesta také není vždy tou správnou. Nepřítel vám leckdy poslouží jako štít, takže se ho hned nezbavujte. Neviditelnost vás také nezachrání, pokud vběhnete nepřátelskému robotovi přímo do cesty. Ve výsledku mám pocit, že úrovně jsou komplexnější a díky množství prvků i složitější než v případě předchozích GO her. Ovládání ale místy působí stejně nejistě. Jensen jakoby ne vždy reagoval přesně a okamžitě. Zásadní problém to ale určitě není.

Daleká budoucnost

Už to není desková hra jako v případě Hitmana, ale ani krásně zpracovaná džungle jako u Lary. Úrovně jsou nyní někde mezi, a přestože grafika sama uchvátí, úrovně působí trochu prázdně. Toho si však zprvu nevšimnete, protože bude obdivovat skvostné animace a vynikající ozvučení. Jedním z problémů zmíněných her byla vždy krátká kampaň. To se nyní tvůrci pokusili vyřešit pravidelným přísunem nového obsahu v podobě opravdu obtížných úrovní. I to ale může být důvod, proč zmizela hra s perspektivou (z Lary) i unikátní vzhled každé obrazovky.

Deus Ex GO

Tvůrci dokonce připravují i editor úrovní, který hře může rapidně přidat na životnosti. Kdy ho hráči dostanou k dispozici, však zatím není známo. Lara představila také další vrstvu, kdy pozornější hráči sbírali relikvie a odemykali si bonusový obsah. Nic podobného se sem nedostalo, což zamrzí. Motivace opakovat úrovně je tedy menší. Za plnění komunitních výzev můžete získat balíčky do právě vydané „velké hry“ Deus Ex: Mankind Devided, což je hezký bonus, ale pro většinu mobilních hráčů asi ne příliš zajímavý. (Navíc neplatí pro hráče na PS4.)

Ačkoliv může být úvod pro nováčky trochu složitější kvůli absenci tutoriálu a pořádného příběhového zasazení, kdo hledá především hratelnost a zajímavé logické úrovně, zklamán nebude. Tvůrcům se opět povedlo přijít s novými nápady, které působí svěže a úrovně jsou ještě trochu obtížnější než minule. Vedle příběhu tu narazíte i na pravidelný nový obsah. A přestože grafika, animace, zvuk a hudba působí naprosto výborně, ze vzhledu úrovní je cítit jistá generičnost.

Stáhnout Deus Ex GO

85%
  • nové a originální mechaniky