Hitman GO

Hitman GO

Agent 47 ve formě
8

Hitman GO je novým dílem známé špiónské série ze světa konzolí a počítačů. Přináší však velmi netradiční zpracování, které bylo ušito na míru mobilním zařízením. A to je vždy dobrá zpráva. Dokázali ale tvůrci otisknout nezaměnitelnou atmosféru původní série i do této značně osekané verze?

Co může značit podtitul GO? Naštvaní ptáci by měli jasno. Ale tentokrát neusedneme za volanty motokár. Ani nejde o zkratku slov Global Offensive (zdravím hráče Counter-Strike), ale je to mnohem jednodušší. Tato verze Hitmana je čistokrevnou mobilní hrou. Nesnaží se vypadat jak moderní AAA tituly a přináší to, co se nejlépe hraje na dotykových displejích – strategii. Rozhodně nemám nic proti moderním FPS střílečkám, ale tato hratelnost sem patří prostě více. A proto GO. Je to totiž mobilní hra, jak má být.

Hitman GO – videorecenze

Postupujte s rozvahou

Pokud chcete udělat skutečně zajímavou a úspěšnou hru pro mobilní zařízení, tak se musíte oprostit od konzolí a jejich ovládání. To se skupině vývojářů ze Square Enix Montreal povedlo. Vzali totiž klasický koncept Hitmana a rozložili ho na dílčí kousky. Vybrali z toho to, co se hodí pro tablety a telefony a udělali z toho hru. Stále jde ovšem o plíživou a atmosférickou akci, ve které se snažíte proplížit okolo strážných a nakonec zlikvidovat určený cíl.

Místo tradiční TPS (akce z pohledu třetí osoby) se nám dostává v podstatě deskové hry. Ta je natolik promyšlená, že vám ta 3D akce jistě chybět nebude. I zde se podíváte do různých zajímavých lokací. Rozdíl je v tom, že každá mapa je představována krabicí ke hře. V té na vás čeká patnáct samostatných misí. Některé jsou složitější, jiné zase větší a vaším úkolem je kromě dokončení úrovně získat trojici odznaků.

A ještě jednou

Pro odznaky musíte vždy splnit nějaký úkol. Jedním je úroveň vůbec dokončit. Pak třeba musíte sebrat kufřík nebo dokončit úroveň s minimem tahů (bohužel během hry nevidíte, kolik jste jich už udělali). Tyto úkoly se většinou nedají zvládnout najednou a budete tak muset hrát úroveň alespoň dvakrát, abyste odznaky získali. A skutečně je budete potřebovat – odemknete si za ně pak další mapy.

I během hraní se vám nejednou stane, že se dostanete do bezvýchodné situace a budete muset úroveň restartovat. Celá hratelnost je postavena na krocích. Nejprve táhnete vy a pak okolní postavy najednou. Dosah strážců je vždy o jedno políčko před nimi. Jeden se třeba otáčí, tak pokud je k vám zády, tak se můžete přiblížit. A přestože se další krok otočí na vás, tak už nezaútočí a vy ho můžete zlikvidovat.

Už se to komplikuje

První úrovně vám možná přijdou snadné, ale to je jen začátek. Pak už půjde do tuhého. Začnou se přidávat strážní – ne jen počtem, ale přibydou pochůzkáři nebo hlídači s nožem, kteří se otáčí. Navíc se samozřejmě můžete pohybovat jen po připravených cestách a nemůžete prostě zůstat stát, takže musíte neustále sledovat, kdo kam půjde. Pokud chcete mise úspěšně zvládnout, tak musíte být neustále ve střehu. A stejně se vám čas od času stane, že vás při nepozornosti někdo překvapí.

Hitman GO

Vždy totiž musíte myslet dopředu. Obzvlášť pokud chcete používat rušivé elementy (hození kamene a přilákání stráží) nebo teleporty. Samozřejmě to můžete zkoušet a ono to možná vyjde. Na začátku se vám určitě stane, že zatoužíte po zbrani a klasické akční hratelnosti, ale jakmile se do pravidel hry dostanete, tak vás to jistě přejde. Likvidování nepřátel nebo tiché plížení ještě nebylo taktičtější. Škoda jen zvuků, které jsou omezeny na posouvání figurek a osobně jsem je po chvíli vypnul.

Minimalismus. Jedno slovo, které vystihuje celou hru Hitman GO. Z původní série zbyl jen obrys toho nejzákladnějšího konceptu, aby skvěle pasoval i na mobilní zařízení. A díky tomu se jedná o skutečně výjimečný kousek. Každá úroveň přináší výzvu, jejíž zvládnutí může být i otázkou několika pokusů. Za hru sice dáte přibližně 100 Kč, ale dostanete velmi slušnou porci zábavy, která rozhodně není generická, jak tomu u mobilních her bývá.

Stáhnout Hitman GO

90%
  • minimalismus