Power Plus: průlom v technologii baterií nebo nereálná technologie?

Nejčastější připomínkou uživatelů u mobilních zařízení bývá výdrž na baterii a její životnost. Nedostatečný pokrok v tomto segmentu je hlavní námitkou mnoha z nás a každý z by si přál nějakou významnou změnu. Lithium-iontové baterie jsou bez debat již na sklonku své životnosti, co ale přijde dál?

Původně vyšlo na tabletnet.cz, autor: Martin Straka

Současné Lithium-iontové baterie jsou s námi v nezměněné formě mnoho let a jejich vývoj prakticky ustrnul na místě. Životnost a omezené kapacity jsou hlavním negativem této technologie. Uživatelé často tvrdí, že jde o spiknutí firem a že není v zájmu společností nacházet jiné řešení než současně používané. Realita je však o mnoho prozaičtější – jednoduše to znamená, že pro konstrukci baterií můžeme s našimi znalostmi použít jen velmi omezené množství chemických prvků, které známe. Jen málo z nich pak je schopno poskytnout vysokou kapacitu, dostatečnou energii a odpovídající životnost.

alt

Čas od času sice slyšíme o nějakém novém objevu, který prezentují různé společnosti, ale většinou se jedná jen o nápad, který se těžko přepracovává do reality. Možná dalším z řady takových je vize firmy Power Plus, která představila své nové revoluční řešení energie v našich zařízeních a prostředcích. Firma oznámila, že nepoužívá baterie na bázi oxidu lithného a jejich baterie by se daly použít velmi dobře pro mobilní zařízení a auta na elektrický pohon. Baterie prý také nezpůsobí požár při poškození, vyznačuje se nebývalou životností a až 20× rychleji se znovunabíjí.

power plus battery
Baterie v podání Power Plus Japan

A jaká je tajná přísada těchto baterií? Bavlna. Tato ekologická přísada prý zajistí bateriím všechny tyto vyjmenované vlastnosti. Power Plus Japan tvrdí, že vlastní příprava uhlíkových vláken umožňuje vytvoření jedinečné energické buňky s katodou, anodou a organického elektrolytu uvnitř kapaliny. Baterie běží při konstantní teplotě, což má za následek žádnou potřebu se starat o chlazení – to je důležité zejména pro velké buňky v elektrických automobilech.

battery japan power plus2

Tato technologie byla vyvinuta vědci na Kyushu University v Japonsku v 70. letech minulého století. Zdokonalení mechanismu trvalo téměř sedm let a pro sériovou výrobu je připravena až v této době. Ředitel společnosti Power Plus Japan je pak odpovědný za řešení, která dnes využívají vozy Toyota Prius nebo Tesla S. To všemu dává jakýsi punc věrohodnosti. Podle posledních zpráv se tak opravdu můžeme dočkat revoluční technologie a to již na konci roku, kdy společnost prý vyrobí prvních 500 až 5000 kusů jednotek této baterie.

My se těšíme a budeme doufat, že tentokrát se opravdu jedná o reálný vynález, který nás posune opět blíže nižší energetické závislosti.

Zdroj: the atlantic