Probíhající pandemie řádně zamíchala kartami prakticky ve všech odvětvích. Zatímco je mnoho oborů v útlumu, přesun lidí do domácích kanceláří a na dálkovou výuku paradoxně vylepšil prodej osobních počítačů, které po dekádě stagnace hlásí růst.
Ještě více jde podobný trend pozorovat u počítačů s operačním systémem Chrome OS od Googlu. Ty se už od svého vzniku profilují jako levné a jednoduché nástroje právě na vzdělávání a kancelářskou práci. Podle analýzy canalys.com se jich loni prodalo přes 30 miliónů. 11 miliónů z toho v posledním čtvrtletí, což je skoro trojnásobný nárůst v meziročním srovnání. Pro srovnání připomeňme, že sektor PC hlásí zhruba 13% oživení. V absolutních číslech však vede, protože se podle analýzy gartner.com prodalo asi 275 miliónů klasických počítačů.
Znamená tak poslední rok změnu trendu, kdy se z minoritní platformy stává rovnocenný soupeř? Anebo jen většina lidí sáhla kvůli souběhu domácí výuky a home office po té levnější variantě?