Značný mediální ohlas vyvolala informace zveřejněná v květnové monitorovací zprávě Českého telekomunikačního úřadu o existenci poplatku za vrácení nespotřebovaného kreditu u předplacených služeb. Ten si nově mohou operátoři účtovat v souvislosti s novelou zákona o elektronických komunikacích, která nabyla účinnosti 1. dubna tohoto roku a přinesla spotřebitelům možnost při změně operátora žádat vrácení nespotřebovaného kreditu u předplacených služeb.
Tři největší mobilní operátoři nadále nebudou účtovat spotřebitelům měnícím operátora žádný poplatek za navrácení nespotřebovaného kreditu u předplacených služeb. Takový přístup oceňujeme jako pozitivní a prospotřebitelsky orientované rozhodnutí. https://t.co/6B9R2JfBbR
— ČTÚ (@ctu_cz) June 16, 2020
Navrácení kreditu však může být podle zákona zpoplatněno mimo jiné pouze za předpokladu, že tak bylo ujednáno ve smluvních podmínkách. „Bezprostředně jsme proto oslovili především velké mobilní operátory a aktivně s nimi diskutovali důvody a výši požadovaného poplatku,“ připomíná Hana Továrková, předsedkyně Rady ČTÚ.
K dnešnímu dni všichni tři největší mobilní operátoři zareagovali a postupně oznámili, že již nadále nebudou při změně operátora účtovat spotřebitelům žádný poplatek za navrácení nespotřebovaného kreditu. „Oceňujeme takový samoregulační přístup mobilních operátorů jako nepochybně pozitivní a prospotřebitelsky orientované rozhodnutí,“ hodnotí změnu Hana Továrková.
To je jako by zloděj vykradl banku, pak si to při útěku před policejním zátarasem rozmyslel a ještě mu policie poděkovala že je frajer a pak mu i udělala reklamu v médiích jako teď vy..