O2 eShop se stává součástí webu o2.cz, není již samostatnou aplikací jako doposud. To jeho uživatelům přináší řadu výhod, jako je například možnost přihlášení pomocí jednotného O2 ID. Zákazníci tak mohou volně přecházet mezi nákupním košíkem, svým účtem v Moje O2 a webem.
Novinky v eShopu přináší kromě nového vzhledu také výraznou změnu samotného nákupního procesu. „Zákazník už nemusí procházet striktně definovanou nákupní cestu. Z nového eShopu se může kdykoli vracet pro další informace na web, vyhledávat další produkty a služby a průběžně je přidávat a odebírat z košíku. Nový eShop také umožňuje kombinaci více služeb v rámci jednoho nákupního procesu,“ popisuje Jiří Caudr, ředitel pro online obsah v O2.
Do samoobsluhy i do eShopu pod stejným přihlášením
Přihlášení pod O2 ID zákazníkům nákup výrazně usnadní. Do eShopu se doplní zákazníkovy identifikační údaje a v košíku se také automaticky zobrazují slevy, na které má nárok - například sleva pro mladé a pro seniory, nebo sleva při kombinaci více služeb od O2. V eShopu si zákazníci mohou pořídit jak hardware, tak služby, které O2 nabízí.
TIP! O2 v březnu: Sony Xperia Z1 Compact a top sleva u Lumie 1020
Pokud zákazník nedokončí svůj nákup a rozpracovanou objednávku si uloží, uvidí při každém dalším přihlášení ikonu nákupního koše a informační lištu v horní části stránky. Nedokončenou objednávku si zákazník může kdykoli uložit pro pozdější dokončení a také odeslat na e-mail. To se hodí v případě, kdy ještě nemá přihlašovací údaje do samoobsluhy Moje O2, není přihlášen, nebo mu s objednávkou pomáhá konzultant v prodejně.
O2 eShop nahradí papírové katalogy
eShop bude nově sloužit také jako prodejní nástroj konzultantům na prodejnách a na call centrech. „Konzultanti tak při nabízení služeb zákazníkům budou pracovat ve stejném prostředí, ve kterém se zákazníci mohou pohybovat i z domova, což usnadní vzájemnou komunikaci se zákazníkem,“ dodává Caudr.
Statistika O2 e-shopu v roce 2013
- O 35 % se v roce 2013 oproti předchozímu roku zvedl počet přechodů z předplacené karty na paušální tarif.
- O 10 % ve stejném období narostl počet aktivací nových tarifů.
- O 60 % narostl v souvislosti s mobilní revolucí v roce 2013 počet objednávek nových tarifů ( 50% nárůst byl u přechodu z předplacené karty na paušální FREE tarif).
- FREE O2 byl nejprodávanějším mobilním tarifem, druhým v pořadí byl FREE CZ.
- Internet Optimal+ byl neprodávanějším tarifem pevného internetu (xDSL).
- Samsung byl značkou mobilních telefonů, o které měli zákazníci největší zájem.
Zdroj: TZ O2