Nový systém Volkswagenu jsme ovládali máváním ruky (CES 2015)

1

Na veletrhu CES v Las Vegas představil Volkswagen své inovace pro blízkou budoucnost. Kromě bezdrátového indukčního nabíjení elektromobilů nebo pokročilého parkovacího asistenta ukázal zejména inovace v ovládání multimediálních a palubních systémů pomocí gest. Přímo na veletrhu jsme novinky vyzkoušeli. Podívejte se na video a dojmy z ovládání.

Největším problémem, se kterým se nyní výrobci automobilů potýkají, jsou rapidně narůstající počty různých systémů a jejich ovládání. Je potřeba je navrhnout tak, aby rozptylovaly řidičovu pozornost co možná nejméně. To ale vzhledem k množství funkcí často v praxi neplatí, zejména v poslední době, kdy se řada systémů ovládá přes dotykový displej, který neposkytuje příliš dobrou odezvu.

Volkswagen dotykové ovládání na CES

Volkswagen se to snaží vyřešit ovládáním gesty. Pohybem ruky je tak možné ovládat zobrazení a funkce bez kontaktu s dotykovým displejem. Specifickým pohybem ruky směrem k čelnímu oknu se zavře posuvné střešní okno, opačným směrem se otevře. Stejně chytře funguje seřizování polohy sedadla.

Automobil sám zaznamená, když dáte ruku zhruba do oblasti řadicí páky a chcete provést gesto. Jednoduše tak můžete mávnutím ruky přeskočit na další skladbu nebo položku a následně ji vybrat bez toho, abyste se museli dotýkat malých tlačítek na displeji. Myšlenka je to zajímavá, Volkswagen má ale před sebou ještě hodně práce, aby bylo ovládání intuitivní. Zatím je potřeba dělat gesta opravdu přesně a v malém prostoru, aby je systém zaznamenal.

Volkswagen – první pohled z CES 2015

Sbohem klasickým budíkům

V Las Vegas Volkswagen také přestavil koncept Golf R Touch, kdy klasický interiér Golfu přeměnil na kokpit budoucnosti se třemi displeji. Ten před řidičem již známe, používá jej místo analogových ukazatelů už vyšší model Passat. Novinkou je ale nahrazení ovládání na středovém panelu dvojicí displejů o úhlopříčce 12 a 8 palců, skrze které lze ovládat kompletní multimediální i palubní systémy včetně klimatizace. Inženýři se zaměřili i na zamezení nechtěných dotyků a tlačítka musíte poctivě zmáčknout, aby se volba provedla. Naopak přejíždění prstem po displeji žádnou volbu neprovede. Podle slov konstruktérů by takto mohly Volkswageny vypadat už za 2 až 3 roky.

Volkswagen dotykové ovládání na CES

Jak už jsme vás informovali, Volkswagen v tomto roce, stejně jako další automobilky, nasadí podporu Android Auto a Apple Car Play pro snadné využití funkcí mobilních telefonů v autě.