Microsoft při vývoji udělal kompromis mezi iPhone a Androidem. Umožnil sice, aby různí výrobci mohli nabízet Windows Phone komunikátory, ovšem pevně definoval jejich hardwarovou konfiguraci. Vnitřně jsou tak tyto komunikátory prakticky totožné, liší se jen designem. Po několika letech na trhu si však Windows Phone nevydobylo takovou pozici, jakou by Microsoft chtěl, a zdá se, že se možná hardwarová konfigurace o něco rozšíří. Ačkoli je trendem nabízet čím dál větší displeje, najde se spousta uživatelů, kteří by například uvítali takový komunikátor ve stylu Blackberry, tedy s QWERTY klávesnicí pod displejem.
Aby mohl Microsoft držet krok s konkurencí, tak bude muset podporovat novější hardware, to je bez debat. První vlna WP7 komunikátorů (rozlišení 800 x 480, 1 GHz CPU, 256 MB RAM) už začíná být po hardwarové stránce morálně zastaralá, update na Mango přinesl podporu přední kamery, Cortex A8 procesoru a gyroskopu.
Na Twitter kanálu @MS_nerd, kde se objevují zákulisní a neoficiální informace ohledně Microsoftu, se v krátkém příspěvku objevily pravděpodobné plány Microsoftu v oblasti Windows Phone. Následující update v řadě bude mít název Tango, ten by měl někdy na začátku roku 2012 přidat podporu rozlišení 480 x 320 bodů, právě pro menší a levnější komunikátory, a komunikátory s QWERTY ve stylu Blackberry a současně by měl podporovat i LTE. Hardwarové nároky se pravděpodobně sníží, a už nebude striktně požadován 1 Ghz procesor.
A třetí update, s názvem Apollo, přinese spolu podporu dual core procesorů a vyšší rozlišení displejů až 1280 x 720 bodů.
Podpora čipsetu Tegra a OMAP je otázka až poměrně vzdálené budoucnosti, počkat si budete muset na Windows 9, což bude doba, kdy operační systém pro mobily, tablety a stolní počítače splyne v jeden jediný. Mělo by se tak stát na konci roku 2014 nebo později.
Také se vám zdá, že Microsoft nedokáže pružně reagovat na nové technologie, a implementuje je proti svým konkurentům až s velkým zpožděním? Uvidíme, zda se nástupem Nokie tento vlak rozjede rychleji a Microsoft vývoj těchto nových verzí systémů urychlí.
Zdroje: wpcentral.com
Důvodem pro vyšší výkon jsou aplikace, ty jsou náročné. A proto výrobci dávají vyšší výkony, kvůli hrám a graficky a výpočetně náročným aplikacím.
Navíc třeba Tegra3, což bude 4jádro, má mít ještě speciální 5té ultrausporné jádro, které poběží ve chvili, kdyb bude mobil třeba v kapse. Jeho spotřeba tedy bude nižší než u Tegra 2 atd... A to, že MS bude Tegru podporovat až v roce 2014! tak to mě teda dost překvapilo v negativním smyslu.. To už bude Android i iOS uplně někde jinde zase. Stejně jako tu už bude nejspíš Tegra 5 nebo 6...