„Check-in“ je asi nejznámější funkcí Foursquare. Jednoduše tak můžete dát svým přátelům vědět, kde právě jste. Při tom můžete místo ohodnotit, nahrát fotku a ještě za to získat nějaké body. Celé dohromady je to jedna velká sociální hra. Vedle toho ale vzniká velmi seriózní záležitost – pravděpodobně nejkomplexnější mapa míst s uživatelským hodnocením, slevovými akcemi a pravidelnými aktualizacemi. Za většinou z toho stojí právě komunita a Foursquare se rozhodl, že tyto dvě oblasti rozdělí.
Zatímco v původní aplikaci zůstane přehled míst, jako jsou restaurace, služby, oblasti zájmu a podobně, tak vedle toho vznikne nová aplikace s názvem Swarm, která se bude soustředit na sociální interakci. Vyhledávání lokálních podniků se tak stává novým středobodem Foursquare. Odsunutí check-inů do pozadí bude podle vedení společnosti důležitým krokem, který povede k rozšíření mezi další uživatele. Jeden z investorů to přirovnává k YouTube: „Představte si, že otevřete YouTube a jako první se vás aplikace zeptá, zda chcete vytvořit video. To by hodně lidí vyděsilo.“
Zdroje: blog.foursquare.com, theverge.com