Když ani 700 milionů uživatelů nestačí, Spotify nenaplnilo finanční výhledy

5
Když ani 700 milionů uživatelů nestačí, Spotify nenaplnilo finanční výhledy
Fotografie: Petr Vojtěch, mobilenet.cz
  • Spotify přidalo 8 milionů nových prémiových předplatitelů, o 3 miliony více, než se čekalo
  • Celkový počet měsíčně aktivních uživatelů dosáhl 696 milionů, meziroční růst činí 11 %
  • Přes silný růst uživatelů ale zůstaly tržby i provozní zisk pod odhady

Spotify zveřejnilo výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí 2025. Firma potvrdila, že dokáže dál zrychlovat růst uživatelů, ovšem přesto její finanční výsledky zaostaly za očekáváním. Celkově platforma dosáhla 696 milionů měsíčně aktivních uživatelů, což znamená meziroční růst o 11 %. I počet prémiových předplatitelů meziročně stoupl o 12 % na 276 milionů, když během kvartálu přibylo 8 milionů nových platících uživatelů, o 3 miliony více, než firma sama odhadovala, ale zde pozitiva končí.

V zásadní otázce pro každou firmu, tedy na straně příjmů, bohužel Spotify zaostalo. Celkové tržby totiž dosáhly „jen“ 4,2 miliard eur, zatímco očekávání trhu byla nepatrně výše (cca 4,3 miliardy eur, jak dodává gsmarena.com). Provozní zisk pak činil 406 milionů eur, což už je, bohužel, o více než 130 milionů méně než plánovaných 539 milionů eur.

Lidé přicházejí na Spotify a zůstávají na Spotify. Neustálým vývojem vytváříme čím dál větší hodnotu pro téměř 700 milionů lidí, kteří naši platformu používají,“ uvedl přesto pozitivně Daniel Ek, zakladatel a generální ředitel Spotify. „Tato hodnota nepřináší užitek jen uživatelům – přitahuje také další lidi ke streamování a díky tomu podporuje celé odvětví hudby, podcastů a audioknih.

Uživatelé (v milionech)


Metrika Q2 2024 Q1 2025 Q2 2025 Meziroční změna Mezikvartální změna
Celkový počet aktivních uživatelů626678696+11 %+3 %
Předplatitelé Premium246268276+12 %+3 %
Uživatelé s reklamami393423433+10 %+2 %

Finanční výsledky (v milionech eur)


Metrika Q2 2024 Q1 2025 Q2 2025 Meziroční změna Mezikvartální změna
Výnosy z Premium3 3513 7713 740+12 %-1 %
Výnosy z reklamy456419453−1 %+8 %
Celkové výnosy3 8074 1904 193+10 %0 %
Hrubý zisk1 1121 3261 320+19 %0 %
Hrubá marže29,2 %31,6 %31,5 %
Provozní zisk266509406+53 %-20 %
Provozní marže7,0 %12,1 %9,7 %
Čisté peněžní toky z provozní činnosti492539709+44 %+32 %
Volné peněžní toky (Free Cash Flow)490534700+43 %+31 %
Diskuze ke článku
Pc Wifi
Pc Wifi
Naposledy upraveno: 30. 7. 07:56
nevidim moc duvodu pro Spotify od te doby co je k YT Premium i YT Music v cene :o) i pres sem tam zdrazeni stale ok protoze stale 2 in 1 a pri Family tarifu je to TOPovka.
Kunťa Punťa
Kunťa Punťa
Spotify máme rodinný tarif za cca 260 Kč a všichni naprosto spokojení. Zkoušel jsem i YT premium, ale Spotify prostě vyhrálo, byť ne na plné čáře.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze