S nástupem zákeřného viru COVID-19, jenž se podle naprosté většiny odborníků zásadním způsobem podepíše na celosvětové ekonomice, si ve Spotify a pravděpodobně i v jiných společnostech, jimž plynou příjmy z předplatného, položili důležitou otázku, jak nastalá situace ovlivní jejich podnikání.
Spotify Q1 beats on sales of $2B with monthly active users up 31% to 286M https://t.co/5jeYDrzzoT | by @ingridlunden
— TechCrunch (@TechCrunch) April 29, 2020
Podle jednoho názoru mělo v důsledku úspory nákladů a omezování zbytečností dojít k poklesu platících uživatelů, podle názoru dalších měl však počet uživatelů s předplatným narůst, neboť lidé tráví více času doma, a mají tak více času na zábavu ve formě poslechu hudby.
Server techcrunch.com, který měl příležitost získat informace přímo od zástupců Spotify, uvádí, že přišlo na obojí.
Došlo (což potvrzuje i The Wall Street Journal) k poklesu uživatelů, kteří při vyplňování dotazníku (jenž se zobrazí při ukončení předplatného) uvedli, že tak činí z důvodu úspor kvůli koronaviru a více než 80 % z nich si plánuje členství obnovit, ale přišel i nárůst nových uživatelů služby Spotify Premium
Podle zástupců společnosti tak v prvním kvartálu 2020 tržby společnosti překonaly očekávaní. Zajímavostí je také, že podle informací campaignlive.com nyní poslouchají uživatelé Spotify více hudbu žánru „chill“, tedy méně rychlých tanečních hitů, ale více instrumentálních skladeb.