Aktualizováno 25. 9. 2018
Akvizice populární služby Shazam společností Apple byla úspěšně dokončena. Důležitou zprávou pro uživatele je, že od nynějška bude aplikace zcela bez reklam. Tedy ne okamžitě, ale slovy samotného Applu „brzy“, a to včetně verze pro Android.
Původní informace z 7. 9. 2018
Apple oznámil odkoupení aplikace Shazam již loni v prosinci. Od té doby víme, že částka, kterou Apple vynaloží, se vyšplhala k přibližně 400 miliónům dolarům, což je téměř 9 miliard korun. Shazam je populární aplikací, která se chlubí přibližně 100 milióny aktivních uživatelů měsíčně. Pakliže aplikaci neznáte, vězte, že primární slouží k identifikaci hudby, reklam či filmů. Stačí jen nahrát krátký úryvek skladby, vyfotit filmový plakát či nahrát kousek filmu a aplikace by vás měla přenést k informací o daném uměleckém díle, případně k možnosti jej zakoupit.
Celá obchodní transakce čekala na schválení Evropskou komisí. Ta se na návrh několika evropských států (například Rakouska, Francie, Islandu a Itálie) zabývala celou transakcí. Dospěla však k závěru, že Apple a Shazam si navzájem nekonkurují, a tudíž se budou ve svých službách doplňovat. Současně komise dospěla k závěru, že Shazam bude nadále přístupný konkurentům hudební služby Apple Music.