Nový zákon Evropské unie nařizuje, aby společnosti, které shromažďují data o svých uživatelích, uchovávaly a zpracovávaly tato data výhradně na serverech v Evropě. Uživatelská data Facebooku a Instagramu však společnost Meta zpracovává na serverech nejen v Evropě, ale také v Americe. Jde o logické rozhodnutí z důvodu adekvátního cílení reklamy.
Na vznikající problém upozorňuje Meta v nové zprávě pro Komisi pro cenné papíry. Současně navrhuje, že pokud nedojde k vzájemné shodě, Meta nebude moci dodržet podmínky EU a přestane jednoduše poskytovat své služby, například Facebook a Instagram v rámci Evropské unie.
Nick Clegg, viceprezident společnosti Meta pro globální záležitosti, tvrdí, že by takový krok znamenal výrazné komplikace pro nespočet společností v celé Evropě, které spoléhají na možnosti a především reklamu skrze Facebook a Instagram. Ačkoliv si běžný uživatel dokáže představit, že bude fungovat bez Facebooku i Instagramu, reklama je dnes nedílnou součástí našich životů a sociální sítě ideálním místem, kudy ji k potenciálním zákazníkům dostat.
Závěrem je třeba říci, že Meta se nejčernějším scénářem pouze snaží získat lepší vyjednávací pozici, neboť jistě ani ona nebude chtít jen tak opustit takřka celý evropský trh.