V minulém roce představená funkce iOS, která umožňuje zakázat vybraným aplikacím sledovat chování uživatelů, stojí Facebook v přepočtu stovky miliard korun. Ačkoliv společnost Meta (dříve Facebook) dle zveřejněných hospodářských výsledků na investor.fb.com utržila za poslední čtvrtletí 2021 astronomických 33,67 miliard amerických dolarů (zhruba 715 miliard korun) a tržby byly vyšší, než se původně předpokládalo, snížila svá očekávání na první čtvrtletí roku 2022 zhruba o 1 až 3 miliardy amerických dolarů (přibližně 21 až 63 miliard korun), uvádí cnbc.com.
Podobně jako v minulosti se ani tentokrát Meta nezapomněla pořádně opřít do Applu, jehož funkce zaměřená na zvýšení soukromí uživatelů podle majitele Facebooku, Instagramu či WhatsAppu za všechno může. U uživatelů, kteří funkce využívají, se sníží přesnost cílení, čímž se zvýší cena reklamních kampaní. Stejně tak měření výsledků kampaní má být následně zásadně komplikovanější. V tomto roce má pak zmíněná funkce od Applu (podle společnosti Meta) zavinit snížení předpokládaných tržeb o 10 miliard USD, tedy zhruba 212 miliard korun.