Viber oznamuje, že s novou funkcí Chatbot Payments se jeho služby rozšiřují také do oblasti finančních služeb. Uživatelé tak mohou využívat platformu Viber k nakupování produktů a služeb a platit s pomocí Google Pay nebo jiných mobilních platebních služeb. Tento krok je podle vyjádření společnosti zásadní pro další rozšíření služby Viber za oblast posílání zpráv a směrem ke kompletní platformě, která bude uživatelům zajišťovat všechny jejich potřeby v bezpečném prostředí. Služba bude jako první uvedena na Ukrajině a další země budu následovat v průběhu roku 2021.
Viber Chatbot Payments umožní uživatelům nakupovat výrobky a služby přímo a bezpečně od poskytovatelů přes jejich autorizované chatboty. Pokud to umožňuje banka uživatele, stačí si přidat debetní nebo kreditní kartu do své peněženky na chytrém telefonu, uživatel tak má možnost využívat službu v jakémkoliv chatbotu postaveném v rámci Viber nativní chatbot aplikace (API). Prodejci se jednoduše připojí k poskytovateli plateb, který tento druh plateb podporuje, vytvoří si chatbota na Viberu a umožní v jeho rámci platby.
Viber přitom spolupracuje s renomovanými vývojáři chatbotů a poskytovateli platebních služeb, aby službu během měsíce zprovoznil. Po Ukrajině přijdou počátkem příštího roku na řadu další země.
„Jsme rádi, že můžeme Viber opět posunout dál a udělat z něj komplexní platformu, které záleží na potřebách uživatelů a ne inzerentů. Bezpečnost a soukromí jsou pro nás stěžejní, a to jak při přenosu informací, tak při platbách a dalších digitálních službách. Uživatelům tak přinášíme přístup k bezpečné alternativě, jak řešit platby,“ řekl Djamel Agaoua, CEO Rakuten Viber.