Podle předběžných údajů společnosti International Data Corporation (IDC) vzrostly dodávky chytrých telefonů v Číně ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně o 8,9 % na 71,6 milionů kusů, což znamená, že trh roste už tři čtvrtletí v řadě a jen za první polovinu letošního roku bylo v Číně dodáno 140,8 milionů kusů telefonů, což vedlo k meziročnímu nárůstu o 7,7 %.
Na zvýšení prodejů ve druhém čtvrtletí nejvíce vydělali čínští výrobci, zejména společnosti Vivo, Huawei a Xiaomi, které zaregistrovaly dvouciferný růst. I důsledkem toho byl Apple vytlačen z TOP 5 a ocitl se až na 6. pozici, s čímž rozhodně nemohou být v Cupertinu spokojení. Zajímavostí také je, že se v tomto čtvrtletí povedlo čínským výrobcům kompletně ovládnout TOP 5, téměř po čtyřleté přestávce. Apple zaznamenal meziroční pokles o 3,1 %, zatímco celkový trh s telefony vybavenými Androidem vzrostl o 11,1 %.
Společnost | Podíl v 2Q24 | Podíl v 2Q23 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
1. Vivo | 18,5 % | 17,2 % | + 17,1 % |
2. Huawei | 18,1 % | 13,1 % | + 50,2 % |
3. Oppo | 15,7 % | 17,6 % | - 2,8 % |
4. Honor | 14,5 % | 16,4 % | - 3,7 % |
5. Xiaomi | 14,0 % | 13,1 % | + 16,5 % |
Ostatní | 19 % | 22,6 % | - 7,5 % |
Celkově | 100 % | 100 % | + 8,9 % |
„Vivo se ve druhém čtvrtletí letošního roku vyšplhalo na první místo a dosáhlo výrazného vzestupu z pátého místa v minulém čtvrtletí, a to především díky novým produktům, které byly dobře přijaty ze segmentu nízké a střední třídy,“ uvedl Arthur Guo, senior analytik výzkumu klientských systémů ve společnosti IDC China.
„V Číně také dochází k trendu premiumizace, protože spotřebitelé mají tendenci používat svá zařízení delší dobu. To zvýšilo podíl dodávek v segmentu nad 600 dolarů (cca 14 tisíc korun, poznámka redakce) na téměř 26 % ve druhém čtvrtletí letošního roku z přibližně 23 % ve stejném období loňského roku,“ uvedl Jacob Zhu, analytik pro výzkum klientských zařízení ve společnosti IDC Asia/Pacific, a dodal „To i přesto, že někteří spotřebitelé začali více dbát na rozpočet a přiklonili se k nákupu levnějších smartphonů v době mírnějšího než očekávaného hospodářského oživení, což vytvořilo novou příležitost na trhu s použitými telefony, kterou nelze ignorovat.“
Vivo fandím.