Apple virtuální realitu neignoruje, představil Metal 2 a pochlubil se partnery

Apple virtuální realitu neignoruje, představil Metal 2 a pochlubil se partnery
  • Část pondělní keynote Apple věnoval také virtuální realitě
  • Apple tento segment zábavy a tvoření obsahu neignoruje a plánuje novinky
  • Představil nové API rozhraní Metal 2 a prozradil také partnery, kteří pracují na obsahu

Produkty značky Apple málokdo považuje za špičkové herní stroje, a to zcela po právu. Základní konfigurace MacBooků a iMaců nejsou pro hraní her příliš vhodné, což demotivuje vývojáře a obsahu je tedy poměrně málo. Zapálení uživatelé tak alespoň virtualizují operační systém Windows a zahrají si své oblíbené klasiky, tím to však většinou skončí. S tím se však Apple nehodlá smířit a snaží se narovnat i stav ve střední třídě, ne nutně v segmentu nejvyšším (Mac Pro, iMac Pro).

Apple Final Cut Pro X

Apple na keynote informoval o vypuštění rozhraní Metal druhé generace. Metal zpřístupňuje vývojářům možnost, jak svůj software co nejlépe optimalizovat pro nároky Apple produktů. Přidává také podporu pro strojové učení, což rovněž napomůže zájmu vývojářů. V kombinaci s externími grafickými kartami se bude jednat o hnací motor pro všechny, kteří chtějí ze svého Macu dostat maximum, ať už za jakýmkoli účelem.

macOS Hight Sierra odstartuje podporu i pro virtuální realitu – například pro řešení Vive od HTC. Vývojáři se nově s Applem dorozumívají a chystají zajímavé novinky, jako je speciální obsah, který Apple částečně demonstroval i na samotné keynote.

Velkou novinkou bude i aktualizace programu Final Cut Pro X, která proběhne později v tomto roce a která přinese podporu práce s 360stupňovým obsahem.

Zdroje: developer.apple.com