Apple se omlouvá za reklamu na nový iPad Pro. Gigantický lis byl „přes čáru“

2
Apple se omlouvá za reklamu na nový iPad Pro. Gigantický lis byl „přes čáru“
Fotografie: Petr Vojtěch, mobilenet.cz
  • V nejnovější reklamě na iPad Pro byly rozdrceny hudební nástroje, herní automaty i malířské potřeby
  • Veřejnost to evidentně pohoršilo, zástupce Applu se za reklamu omluvil, k jejímu stažení však nedošlo

Společně s uvedeních nových iPadů, které se začnou prodávat již 15. května, Apple zveřejnil také vizuálně uhrančivou reklamu, v níž gigantický lis rozdrtí herní automaty, hudební nástroje, malířské potřeby a mnohé další. Video s názvem „Crush!“, které se rovněž stalo námětem pro naši glosu, má reprezentovat schopnost iPadu Pro nahradit široké množství zařízení určených pro zábavu či práci, která se s trochou nadsázky vměstnají do velmi tenkého těla (5,1 mm u 13" verze a 5,3 mm u 11" varianty) nového iPadu Pro. Video se však překvapivě dočkalo poměrně velké kritiky, kdy někdo například navrhl, že mohlo být uděláno způsobem, kdy by byl děj otočený. Nejprve bychom viděli zavřený lis s iPadem Pro, který se postupně otevírá a dříve rozdrcený obsah v něm se zhmotňuje. Níže se můžete podívat na původní i tuto (fanouškem) pozměněnou variantu.


Apple po kritice vydal prohlášení pro adage.com, v němž se viceprezident pro marketingovou komunikaci Tor Myhren omluvil: „Kreativita je v naší DNA a je pro nás nesmírně důležité navrhovat produkty, které podporují kreativce po celém světě. Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné množství způsobů, jak se uživatelé prostřednictvím iPadu vyjadřují a uvádějí své nápady v život. S tímto videem jsme se netrefili a mrzí nás to.


Do komentářů nám můžete napsat, zda vám video přijde „přes čáru“, nebo na něm nic pohoršujícího neshledáváte.