„V první řadě je důležité předeslat, že Huawei nechce se svým aplikačním obchodem AppGallery dosáhnout prvenství v počtu publikovaných aplikací,” řekl Victor Dragnea. „Největší aplikační obchod současnosti obsahuje téměř tři miliony aplikací a jejich počet roste denně o 6 000. Ale k čemu to je, když polovina z nich není ani jednou stažena a nainstalována? Pro nás je mnohem důležitější vytvořit platformu, která poskytne uživatelům přístup k lokálním a globálním aplikacím, zajistí soukromí a bezpečnost dat a bude inovovat. Naše tvrzení o tom, že jsme třetím největším aplikačním obchodem, je tedy založeno spíše na měsíčním počtu aktivních uživatelů, který se za druhé čtvrtletí pohybuje celosvětově kolem 460 milionů.”
Počet uživatelů je pro Huawei důležitým měřítkem nejen v celosvětovém kontextu, ale i v dílčích oblastech. AppGallery v Evropě měla například v první polovině roku 73 milionů uživatelů, což je meziroční nárůst o 62 %. Toto číslo reflektuje počet uživatelů, kteří AppGallery vyzkoušeli, počet aktivních uživatelů by se pohyboval odhadem kolem 33 milionů. Velkým úspěchem je pak počet aktivních uživatelů aplikací s mobilními službami Huawei v Evropě. Cloud používá 19 milionů uživatelů, Motivy využije měsíčně 8 milionů lidí a Hudbu 5 milionů uživatelů.
Huawei podporuje i vývojáře
Klíčovou metrikou je pro rozvoj AppGallery podle Huawei počet aplikací, které byly upraveny pro použití v ekosystému Huawei. Pro vývojáře a uživatele aplikací tento proces znamená, že aplikace pak mohou využívat všechny funkce telefonů Huawei – například při focení je možné využívat všechny dostupné režimy fotoaparátu. Tímto procesem prošlo od února letošního roku více než 25 tisíc aplikací. Jejich počet se tak zvýšil z 55 tisíc na více než 81 tisíc v červnu – toto číslo ovšem nereflektuje celkový počet aplikací v AppGallery.
Díky tomu, že v Číně je AppGallery k dispozici od roku 2011 a těší se velké popularitě, je aktivně podporována a vyvíjena velkým množstvím subjektů, bylo uvedení na další světové trhy v roce 2018 rychlejší. Počet vývojářů, kteří využívají platformu Huawei pro vývoj a publikování svých aplikací, se v první polovině roku 2020 meziročně zvýšil o 76 % na 1,6 milionu. Tomuto nárůstu nepochybně pomohla i miliarda dolarů, kterou společnost Huawei investovala do podpory vývojářů.
Kromě toho dostali vývojáři postupně k dispozici 44 různých sad nástrojů, téměř dvojnásobek oproti počtu těchto nástrojů v únoru, které jsou optimalizovány pro zařízení Huawei a poskytují při vývoji velkou míru flexibility. Tyto sady jsou často využívány – například využití sady Mapy na začátku roku 2020 vzrostlo o 1 300 % a analytické nástroje zaznamenaly růst o 500 %. Běžná aplikace využije těchto nástrojů přibližně 24, takže Huawei nabízí mnohem širší výběr těchto nástrojů, aby měli vývojáři méně práce implementací klíčových funkcí a uživatelé dostali co nejlepší produkt.
U Čechů je nejpopulárnější Seznam a Mall.cz
Na českých mobilních telefonech v AppGallery se nejvíce stahuje Televize Seznam, následují Mapy.cz a oblíbená aplikace pro vizualizaci předpovědi počasí na základě radarů a satelitů Windy.com. Mezi nejoblíbenější aplikace v ČR dále patří mall.tv, CZC.cz, Kupi.cz, FlashScore – livescore, doNET.TV, Seznam.cz nebo třeba Klara weather, CSFD.cz a Novinky.cz
V AppGallery čile publikují své výtvory také čeští vývojáři. Za rok 2020 přispěli do AppGallery téměř dvěma stovkami aplikací. Kvůli nízké kvalitě některých aplikací se však do AppGallery některé výtvory vůbec nedostanou. Těchto odmítnutých aplikací je zhruba pětina z celkového počtu. Huawei dodává, že těmto vývojářům může pomoci s dalším vývojem jejich aplikace, aby dosahovala potřebných požadavků, dokonce k tomu zřídil i speciální vývojová centra po celém světě. Od začátku června je nejvíce nových českých aplikací v kategoriích financí, vzdělávání a her, přičemž za tuto dobu celkový počet nových přírůstků dosahuje téměř devadesáti.
Tyto tiskévé prohlášení fakt super.
U Google play je jistota že tady bude za 10 let celkem velká, ale jestli to Huawei vážně zapíchne s telefonama, jak dlouho budou držet svůj obchod ?
To je víceméně důvod obchodní války ČLR vs. USA - vy jste neumožnili plnohodnotně působit v Číně Googlu, tak my neumožníme plnohodnotně působit vám kdekoliv jinde. Tečka...