Aplikace na iOS vydělávají v průměru o 64 % více než aplikace na Android

Aplikace na iOS vydělávají v průměru o 64 % více než aplikace na Android
1
  • Z hlediska celkových příjmů se lépe vede vydavatelům na iOS
  • Největší podíl na celkových příjmech představují hry

Nový výzkum společnosti SensorTower, která se zabývala výzkumem výdělečnosti aplikací u stovky největších vydavatelů na platformách Android a iOS, ukazuje, že iOS aplikace vydělaly vydavatelům v průměru o 64 % více než jejich kolegům na Androidu, a to za období prvního kvartálu letošního roku.

Na grafu níže si můžete prohlédnout vývoj příjmů stovky nejlépe vydělávajících vydavatelů od roku 2014. Z něj je přitom patrné, že iOS je pro vydavatele (podle údajů společnosti SensorTower) z hlediska příjmů o poznání zajímavější. Do příjmů se přitom z pochopitelných důvodů nezapočítávají výdělky Android vydavatelů z Číny a jedná se o hrubé příjmy neočištěné od daně.

SensorTower

Data SensorTower dále ukazují, že sto TOP vydavatelů na iOS si vydělalo celkem 83,8 milionu dolarů (1,9 miliardy korun), zatímco u vydavatelů pro Android se jedná o 51 milionů (1,15 miliardy korun), a to za první kvartál 2019. Kladnou zprávou je, že obě dvě platformy zaznamenaly meziroční růst o 12 %. V roce 2014 přitom vydavatelé na iOS i Android vydělali „pouze“ 34 milionů dolarů (přibližně 760 miliónů korun).

SensorTower

Jinak je tomu u vydavatelů mobilních her, kde je rozdíl mezi iOS a Android o něco menší, přestože i zde vydavatelé na iOS vedou. Za sledované období (Q1 2019) vydělali 70 milionů dolarů (1,6 miliardy korun), zatímco na Androidu 48 milionů dolarů (zhruba jednu miliardu korun). Hry přitom představují největší podíl na celkových příjmech ze všech aplikací dostupných na obou platformách.

SensorTower

Naopak neherní obsah vykazuje ještě větší diferencovanost, a to rozdíl o celých 232 % ve prospěch iOS s celkovými tržbami 23,3 milionů dolarů (půl miliardy korun), zatímco u Androidu 7 milionů dolarů (160 milionů korun). Pro zajímavost můžeme uvést, že nejvíce stahovaná neherní aplikace v předchozím měsíci na americkém trhu byl populární Tinder.


Z údajů SensorTower lze konstatovat, že vydavatelům na iOS se celkově daří lépe, přestože je potřeba uvést, že lepší výsledky jsou zapříčiněny také tím, že služby Googlu jsou v Číně blokovány, zatímco Apple zde působit může.

Diskuze ke článku
Pokorny Josef dis.
Naprosto zkreslená statistika. Kdo by taky platil když má alternativu s reklamou nebo jiný produkt. Na naší hře Dead Effect jsme vydělali zhruba o 50% více na android. Další naše hra PayDay vykazuje zhruba obdobné statistiky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze