Analytická společnost odhalila, jaké značky telefonů táhnou na Blízkém východě

Analytická společnost odhalila, jaké značky telefonů táhnou na Blízkém východě
Fotografie: Ioannis Papadopoulos, mobilenet.cz
  • V rámci této analýzy nebylo zohledněno Turecko
  • Největší meziroční nárůst zažila značka Honor, největší uživatelskou základnu má však Samsung

Analytická společnost Canalys nás pravidelně zásobuje zajímavými reporty ze světa mobilních telefonů. Nejnovější se zaměřil na mobilní trh na Blízkém východu, tedy oblasti, kde najdeme státy, jako je Egypt, Írán, Izrael, Jemen, Libanon a mnohé další (v rámci této analýzy však není zohledněno Turecko).

V rámci meziročního srovnání posledního čtvrtletí loňského a předcházejícího roku můžeme pozorovat, že si každá společnost polepšila, i když v případě Samsungu jen o 1 %, zatímco třeba takový Honor zažil velmi pěkný 199% nárůst. K dispozici je také srovnání dodávek telefonů za celé roky 2023 a 2022, kdy se z největšího růstu mohl těšit opět Honor, ačkoliv měl v roce 2022 pouze 2% tržní podíl. Z přiložených tabulek je patrné, že největší popularitě se v tomto regionu těší jihokorejský Samsung, za kterým následuje společnost Transsion, jež sdružuje značky jako Infinix, Tecno či iTel. V rámci dat uváděných k Xiaomi jsou pak započítány značky Redmi i Poco.

Společnost 

Q4 2023 dodávky (v mil. ks.)

Q4 2023 tržní podíl 

Q4 2022 dodávky (v mil. ks)

Q4 2022 tržní podíl

Meziroční růst 

Samsung  

3,5 

29 % 

3,5 

36 % 

1 % 

Transsion 

2,2 

18 % 

1,2 

12 % 

86 % 

Xiaomi  

2,0 

16 % 

1,4 

15 % 

39 % 

Apple  

1,8 

15 % 

1,5 

16 % 

16 % 

Honor  

0,8 

6 % 

0,3 

3 % 

199 % 

Ostatní  

1,9 

15 % 

1,9 

19 % 

1 % 

Celkem  

12,2 

100 % 

9,8 

100 % 

24 % 

Společnost 

2023 dodávky (v mil. ks.)

2023 tržní podíl

2022 dodávky (v mil. ks.)

2022 tržní podíl

Meziroční změna 

 Samsung  

14,5 

34 %

15,4 

40 %

-6 %

 Transsion 

7,6 

18 %

5,1 

13 %

47 %

 Xiaomi  

6,1 

14 %

5,4 

14 %

13 %

 Apple  

5,6 

13 %

5,0 

13 %

13 %

 Honor  

1,9 

5 %

0,8 

2 %

156 %

 Ostatní  

6,9 

16 %

6,6 

17 %

4 %

 Celkem  

42,5 

100 %

38,2 

100 % 

11 % 

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze