Služba, která je nyní komerčně dostupná firemním klientům, je zdarma a hovory/zprávy se účtují standardně podle tarifu zákazníka. Pro její využívání není zapotřebí instalace, stačí ji zapnout v menu telefonu (podmínkou je aktuální firmware a přístroj z distribuční sítě T-Mobile). K rezidentním klientům se Wi-Fi volání dostane z technických důvodů později – během prvního pololetí roku 2016.
TIP! Více podrobností o službě najdete v našem předchozím článku.
Wi-Fi volání je založeno na technologii Voice over Wi-Fi (VoWi-Fi) umožňující standardní mobilní volání a posílání SMS/MMS přes Wi-Fi síť, přičemž uživatel uskutečňuje hovory nebo posílá zprávy se svým telefonním číslem úplně stejně jako v mobilní síti. Služba nalezne uplatnění zejména v místech, kde mohou být problémy se sílou či kvalitou signálu mobilní sítě, jako jsou například suterénní restaurace, bary či hudební kluby, ocelové výrobní haly nebo sklady.

Služba přináší velmi kvalitní přenos hlasu s potlačením ruchů z okolí a rychlé spojení (podobně jako VoLTE). Pokud je v místě Wi-Fi síť dostupná, telefon ji využije zcela automaticky. Při odchodu z Wi-Fi pokrytí hovor plynule přejde do sítě LTE jako VoLTE hovor, stejný princip se uplatňuje při přechodu z LTE do Wi-Fi. Tuto funkcionalitu dosud nasadilo jen několik operátorů na světě.
Zdroje: t-press.cz