Říká se, že uživatelé spíše dají přednost mobilním aplikacím, které jsou zdarma, nebo raději přetrpí reklamu, než aby za ně platili. Situace však není pro tvůrce aplikací zdaleka tak chmurná. Podle nové zprávy výzkumné společnosti Sensor Tower se příjmy z aplikací v Apple App Store a Google Play v roce 2017 meziročně zvýšily o 35 procent a počet nových instalací placených aplikací vzrostl o 13,5 procenta.
Celosvětové příjmy za mobilní aplikace, které zahrnují stahování placených souborů a in-app platby přímo v aplikacích, tak loni dosáhly 56,6 miliard dolarů. Pro srovnání v roce 2016 to bylo podle Sensor Tower 43,5 miliardy dolarů. V tomto kontextu můžeme také zmínit odhad společnosti McQuairrie, která na základě výroků Applu o příjmech vývojářů, uvedla, že příjmy z App Store v roce 2016 mohly dosáhnout 28 miliard dolarů.
Ačkoli celková výše příjmů rostla na obou platformách víceméně rovnoměrně, stahování aplikací pro Android stoupalo rychleji než u iPhonů. U Androidu to bylo o 16,7 procent, zatímco uživatelé iPhonů stáhli loni o 6,7 procent aplikací více. Za to podle Sensor Tower může především dominance Androidu v rozvíjejících se ekonomikách.
Zdroj: fortune.com, sensortower.com