S Viberem, jehož první verze se objevila v prosinci 2010 pro iPhone, kupuje Rakuten i přibližně 225 milionů uživatelů. Ti se připojí k přibližně 300 milionům uživatelům, kteří využívají internetové služby provozované Rakuten Group. Ten díky tomu tak z dvojnásobí svou uživatelskou základnu a podle vyjádření firmy ji Viber pomůže rozšířit její digitální obsah na rozvíjející trhy.
TIP: Fialový Skype expanduje: Viber je nově i pro Windows 8 a RT
"Tato akvizice je zcela novou strategií, která dostane Rakuten na novou úroveň," řekl generální ředitel Rakutenu Hiroshi Mikitani. "Vývoj tohoto systému posílání zpráv na vlastní pěst by byl nemožný," dodal. Podle jeho názoru by mohli uživatelé Rakutenu používat Viber pro komunikaci s internetovými obchody, když se rozhodují o koupi.
"Tato kombinace představuje úžasnou příležitost pro Viber k dalšímu posílení našeho rychlého nárůstu uživatelů na stávajících i nových trzích S Rakutenem sdílíme podobné aspirace stát se světovou komunikační platformou číslo jedna a naše spojení s Rakutenem je důležitým krokem v tomto směru," pochvaluje si obchod generální ředitel a zakladatel Viberu Talmon Marco.TIP: Viber 4.0 pro iOS a Android přináší funkce push-to-talk
Rakuten v posledních letech praktikuje agresivní akviziční politiku a Viber je zatím poslední z celé řady nákupů. V posledních dvou letech již koupil Rakuten kanadskou ebookovou platformu Kobo za 315 milionů dolarů v hotovosti, španělskou video streamingovou službu Wuaki.tv za nezveřejněnou částku a globální platformu pro streamování videa Viki za 200 milionů dolarů. Kromě svých nákupů investoval v květnu 2012 100 milionů dolarů do služby sdílení obrázků Pinterest a založil fond v hodnotě 10 milionů dolarů pro investování do startupů především z jihovýchodní Asie.
Stáhnout Viber
Zdroje: bbc.co, androidpolice.com, slashgear.com, techcrunch.com