V síti T-Mobile datový provoz meziročně vzrostl o 26 % a další zajímavá čísla

V síti T-Mobile datový provoz meziročně vzrostl o 26 % a další zajímavá čísla
2
  • T-Mobile hlásí silný růst počtu mobilních zákazníků se smlouvou, zákazníků fixního internetu a TV
  • Investice do výstavby optické infrastruktury pokračují, stabilní růst využívání integrovaných služeb a celkových tržeb
  • Do nabídky T-Mobile TV přibyly kanály Digi Sport 1 and 2 nabízející exkluzivní přenosy: německou Bundesligu, italskou Sérii A či španělskou LaLigu a také anglickou pohárovou soutěž FA Cup

I ve třetím čtvrtletí 2018 T-Mobile Czech Republic pokračoval v růstovém módu. Operátor potvrdil svoji pozici mobilní jedničky na českém trhu a dosáhl rychlého růstu v oblasti fixních služeb připojení k internetu a TV, které za prvních devět měsíců 2018 využívalo již více než 295 tisíc zákazníků. T-Mobile také pokračoval v investicích do výstavby vlastní optické infrastruktury, v srpnu otevřel již desáté datové centrum na území České a Slovenské republiky, a posílil tak svůj více než 30% tržní podíl v byznysu s datovými centry. Další novinkou třetího čtvrtletí pak bylo spuštění nabídky uceleného řešení internetu věcí pro malé a střední české firmy, či rozšíření programové nabídky T-Mobile televize o dvojici sportovních kanálů Digi Sport v HD kvalitě.

Mám radost, že naše zaměření na integrované služby oceňují nejen stávající zákazníci, ale je atraktivní také pro ty nové. Růst v oblastech fixního internetu a televizních služeb dokazuje, že naše strategie je správná,” říká José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekomu, jenž převzal pozici 1. října 2018, a dodává: „Dosažené výsledky i zkušenosti s týmem T-Mobile mi dávají jistotu, že naše společnost je schopná udržet zvolený směr a tempo růstu i v budoucnosti.

Zákazníci: pokračující trend růstu fixních služeb a TV

Mobilní služby: K 30. září 2018 využívalo mobilní služby T-Mobile více než 6,17 milionu zákazníků; z nichž většinu, více než 3,9 milionu (64 %), tvořili zákazníci tarifní a přes 2,2 milionu zákazníků využívalo předplacené služby.

Fixní služby: T-Mobile v roce 2018 změnil model pořizování zařízení pro vybrané pevné služby. Zákazníci si příslušné zařízení již nezakupují, ale nově si ho pronajímají, což je pro ně výhodnější. Fixní služby včetně připojení xDSL, Pevného internetu vzduchem či do zásuvky nyní využívá 227 tisíc zákazníků, včetně 64 tisíc nových zákazníků získaných za posledních 12 měsíců.

TV: Televizi od T-Mobile na IPTV či satelitní platformě využívá téměř 70 tisíc zákazníků, což je o 10 tisíc více než v polovině letošního roku. Nejpoužívanější a nejoceňovanější funkcí televizních služeb T-Mobile je zpětné zhlédnutí, jež je nabízeno u všech tarifů po dobu sedmi dnů. Zákazníci měsíčně zpětně zhlédnou přes tři miliony pořadů.

T-Mobile Q3 2018

Rostoucí objem přenesených dat v síti T-Mobile

Zatímco počet protelefonovaných minut či SMS víceméně stagnuje, i nadále významně roste celkový objem přenesených dat v síti T-Mobile, který meziročně vzrostl o 25,8 % a dosáhl více než 43 300 TB. Průměrná měsíční spotřeba dat u tarifních zákazníků přesáhla 1,2 GB/měsíc, což je o 20 % více než ve stejném období loňského roku. K vyššímu využívání datových služeb přispělo mimo jiné i zavedení tarifů Magenta 1, které nabízejí možnost sdílet datový objem ve skupině uživatelů, a balíčky dat navíc.

Finanční ukazatele: růst v prvních třech čtvrtletích 2018

Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardware přesáhly za první tři čtvrtletí letošního roku 20 miliard Kč, a dosáhly meziročního růstu o 0,3 %. Tržby z mobilních služeb dosáhly téměř 14 miliard Kč. Průměrná měsíční útrata za mobilní služby (ARPU) činí 256 Kč a zůstává tak na srovnatelné úrovni jako v předchozím období loňského roku. Intenzivní využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU, který dosahuje 50 %.

T-Mobile Q3 2018_2