Zpráva agentur Strategy Analytics a IDC uvádí, že během prvního čtvrtletí roku 2016 dodal Huawei celosvětově 28,6 miliónů telefonů, což stačí na 8,5% tržní podíl a celkově pohodlnou třetí příčku mezi největšími výrobci na světě. Ještě pozitivnější je pak číslo 64 %, které značí meziroční nárůst prodejů, a to navzdory tomu, že celkově trh klesl o 3 %. Veškeré čísla by se navíc měla nadále zlepšovat. Huawei očekává slibné prodeje své vlajkové lodi P9 a rovněž derivátů s přídomkem Lite a Plus.
Nepřehlédněte: Recenze Huawei P9 – Elegán s duší a výkonem
Výsledky Huawei v ČR za 1. kvartál 2016 (včetně značky Honor) | Česká republika | celý svět |
---|---|---|
Tržní podíl | 13 % | 8,5 % |
Meziroční nárůst prodejů | 124 % | 64 % |
Čínskému výrobci se také velmi dobře daří na celém evropském trhu. Například v Rakousku vzrostly meziročně prodeje o 1 144 %, v Polsku o 833 % a ve Švédsku o 435 %. Zahanbit se ale nedala ani Česká republika, kde byl zaznamenán meziroční nárůst o 124 %. Aktuálně drží Huawei na českém trhu 13% podíl. Velmi se na tom podílí Huawei P8 Lite, který se během prvního čtvrtletí roku 2016 stal třetím nejprodávanějším telefonem na českém trhu.
TIP! Recenze Huawei P8 Lite – Výkonný mistr kamufláže
Huawei také dokládá, že zákazníci více kupují smartphony s velkými displeji, jejichž úhlopříčka se pohybuje v rozmezí od 5 do 5,5 palců. Zatímco v 1. kvartále 2015 byl v regionu střední Evropy a Skandinávie tržní podíl smartphonů s touto velikostí displeje 22 %, během prvních tří měsíců roku 2016 se jejich podíl mezi prodanými smartphony zdvojnásobil. Zde je však nutné dodat, že na trhu se nachází ve většině případů pouze modely s displeji o úhlopříčce 5 palců a více. Nárůst je tak vcelku očekávatelný.
Huawei P9 – videopohled
Zdroj: Tisková zpráva Huawei