Trh s tablety má zřejmě již svůj největší boom za sebou, přesto se stále najde mnoho uživatelů, kteří ocení zpravidla snadnou přenositelnost a u mnoha moderních zařízení také více než dostatek výkonu. Právě výkon v poslední době raketově roste, stejně jako u smartphonů, a v některých případech je již identický s výkonem moderních notebooků. Příkladem budiž iPady, které využívají čipsety M, jež jsme dříve vídali pouze v zařízeních Mac. Největším omezením je tak u nich samotný systém, který by však s příchodem iPadOS 26 měl být mnohem schopnější, co se práce na tabletu týče.
V každém případě zůstávají tablety i nadále tématem zkoumání analytických společností, díky čemuž můžeme pravidelně sledovat prodejní výsledky. Se svou troškou do mlýna nyní přichází také International Data Corporation (IDC) (viz idc.com), která publikovala analýzu za druhé čtvrtletí letošního roku. A kdo se stal vítězem?
I tentokrát je jasným číslem jedna Apple, který vyexpedoval téměř dvakrát více tabletů než Samsung na druhém místě. Samsung se však může chlubit výraznějším meziročním navýšením prodejů, a to o 4,2 % na rozdíl od Applu, který posílil jen o 2,4 %. Nejlépe si v tomto ohledu vedl Amazon, jehož tablety/čtečky se prodávaly lépe o 205 %, viz tabulka.
| Společnost | Dodávky 2. čtvrtletí 2025 (v milionech ks.) | Tržní podíl 2. čtvrtletí 2025 | Dodávky 2. čtvrtletí 2024 (v milionech ks.) | Tržní podíl 2. čtvrtletí 2024 | Meziroční růst |
|---|---|---|---|---|---|
| Apple | 12,7 | 33,1 % | 12,4 | 36,6 % | 2,4 % |
| Samsung | 7,2 | 18,7 % | 6,9 | 20,3 % | 4,2 % |
| Lenovo | 3,1 | 8,2 % | 2,5 | 7,4 % | 25,0 % |
| Amazon.com | 3,1 | 8,0 % | 1,0 | 3,0 % | 205,0 % |
| Xiaomi | 2,8 | 7,4 % | 2,0 | 5,9 % | 42,0 % |
| Ostatní | 9,4 | 24,6 % | 9,1 | 26,8 % | 3,6 % |
| Celkem | 38,3 | 100,0 % | 33,8 | 100,0 % | 13,1 % |

