T-Mobile v polovině roku 2018: připravuje se na 5G a má přes 6 milionů zákazníků

T-Mobile v polovině roku 2018: připravuje se na 5G a má přes 6 milionů zákazníků
1
  • T-Mobilu za první pololetí roste zákaznická báze: 36 % ve fixních službách, 200 % u T-Mobile TV
  • Fixní služby připojení k internetu využívá více než 200 tisíc zákazníků
  • Operátor hlásí meziroční růst tržeb o 0,3%

T-Mobile potvrdil svoji pozici mobilní jedničky na českém trhu a dosáhl rychlého růstu v oblasti fixních služeb připojení k internetu a IPTV, v nichž za první pololetí získal více než 50 tisíc nových zákazníků.

Operátor se zároveň usilovně připravuje na výstavbu vlastní optické sítě, pro kterou průběžně zajišťuje nezbytnou administrativu, s jasným cílem během druhého pololetí roku 2018 zahájit stavební práce a nabídnout prvním zákazníkům služby připojení k internetu prostřednictvím optické sítě.

Společnost nadále zavádí inovace a přináší nabídky se zaměřením na zákazníky. T-Mobile představil před startem dovolenkové sezóny nové datové balíčky pro roaming mimo EU, které podle jeho slov přináší nejlepší nabídku na trhu. Ceny v nejnavštěvovanějších destinacích snížil operátor až o 76 %, v dalších 20 zemích světa až o 92 %. Na asistenční služby, které pomohou v nesnázích, se mohou od 1. června 2018 spolehnout všichni zákazníci, kteří si pořídí Chytré auto od T-Mobile. Nabídka je platná jak pro nové, tak i stávající uživatelé a to zdarma v rámci paušálu či předplacenky.

„Mám radost, že naše zaměření na skvělý zákaznický servis oceňují nejen naši stávající zákazníci, ale že je rovněž důležitým argumentem pro ty nové. Důležitost konvergovaných služeb roste velmi rychle a náš růst v této oblasti prokazuje, že jsme zvolili správnou strategii,“ říká Milan Vašina, generální ředitel. T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, který ohlásil své rozhodnutí na konci září 2018 odejít z vedení společnosti. „Jsem hrdý na zaměstnance T-Mobile a výsledky, kterých jsme společně dosáhli. Přeji společnosti, aby byla úspěšná i budoucnu.

Zákazníci: Silný růst fixních služeb a IPTV

Mobilní trh: K 30. červnu 2018 využívalo mobilní služby T-Mobile více než 6,17 milionu zákazníků, přičemž více než 3,9 milionu z nich tvořili zákazníci tarifní (64 % zákaznické báze) a přes 2,2 milionu zákazníků využívalo předplacené služby.

Fixní služby: T-Mobile 10. dubna 2018 spustil novou službu pevného internetu s názvem „Pevný internet do zásuvky“, která nevyžaduje odbornou instalaci zahrnující připevnění externího modemu na střechu či fasádu domu. Služba využívá vnitřní modem, který stačí jen připojit do zásuvky. Fixní služby včetně připojení xDSL, Pevného internetu vzduchem či do zásuvky nyní využívá 208 tisíc zákazníků, včetně 32 tisíc nových zákazníků získaných v prvním pololetí 2018.

TV: T-Mobile pokračuje v nasazování HD verzí nejpopulárnějších kanálů a zároveň spustil vlastní infokanál s názvem Magenta TV. Televizi od T-Mobile na IPTV či satelitní platformě využívá na 57 tisíc zákazníků, o 20 tisíc více než na konci roku 2017.

Finanční výsledky T-Mobile

Technologie: Připraveni na budoucnost

T-Mobile se usilovně připravuje na budoucnost a aktivně se podílí na rozvoji sítí LTE-Advanced Pro a vývoji sítí 5G v rámci skupiny Deutsche Telekom. Během ledna a února otestoval technologii Massive MIMO (mMIMO) pro LTE, jež zároveň představuje jeden ze základních stavebních kamenů sítí páté generace.

Rostoucí spotřeba datových služeb přinesla růst celkového objemu přenesených dat v síti T-Mobile, který meziročně vzrostl o 25,7 % a přesáhl 27 400 TB. Průměrná měsíční spotřeba dat u tarifních zákazníků přesáhla 1,1 GB / měsíc.

Finanční ukazatele: Růst v prvním čtvrtletí

Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardware přesáhly v prvním pololetí letošního roku 13 miliard Kč, tržby z mobilních služeb přesáhly 9,2 miliardy Kč. Celkově tržby meziročně vzrostly o 0,3 %. Průměrná měsíční útrata za mobilní služby (ARPU) byla 253 Kč.

Finanční výsledky T-Mobile 2