Japonské Sony dělá v posledních letech velmi podařené telefony napříč všemi kategoriemi. Stejně jako LG se mu vyplatilo vsadit vše na Android a hodlá již sklízet ovoce. Fiskální roky končí u Sony vždy k poslednímu březnu. Za fiskální rok 2012, který tedy končil v březnu 2013, výrobce prodal 33 miliónů Xperií. O rok později, tedy za fiskální rok 2013, končící letos v březnu, se Sony povedlo prodat 39 miliónů Xperií, což je meziročně o 18 % více.
Za úspěchem stojí především skvěle odhadnutý designový směr, který Sony nasadilo s modelem Xperia Z na samém začátku roku 2013. Výrobce se tak do jisté míry odlišil od konkurentů a zároveň nasadil laťku poměrně vysoko. Ať už jde o styl, kvalitu nebo vybavenost. Vzrůstající prodeje Sony podporuje častou obměnou vlajkové lodě. Nově se začíná prodávat již Xperia Z2. Není proto divu, že si na aktuální fiskální rok Sony vytyčilo cíl 50 miliónů prodaných Xperií.
Pokud by se to japonskému výrobci podařilo, jednalo by se o 28% meziroční nárůst. Cíl je to smělý nicméně Sony má v portfoliu několik zajímavých modelů a rovněž se zdá, že se Xperie dostanou také do prodávaného segmentu levných telefonů, kde výrobci dlouho modely zcela chyběly.
Zdroje: online.wsj.com, phonearena.com